دکتر قالیباف:

حقوق کارگران باید به اندازه تورم زیاد شود

اقتصاد ایران: محمدباقر قالیباف نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع جامعه اسلامی کارگران گفت: فاصله بین تورم و حقوق را با افزایش حقوق جبران خواهیم کرد، که هرگز سفره شما کوچک نشود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  محمدباقر قالیباف نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز سه شنبه ۲۹ خرداد با جمعی از جامعه اسلامی کارگران، در خانه والیبال تهران دیدار کرد.

قالیباف گفت: موضوع انتخابات یکی از برکات امام و و شهدا است. انتخابات یک فرصت طلایی برای تعیین سرنوشت خودمان است. چهل و پنج سال از انقلاب می‌گذرد. باید با دقت به کارنامه و عملکردها نگاه کرد و تصمیم صحیح بگیریم. امروز توجه و تأثیرگذاری مردم عزیز، در تعیین سرنوشت خودشان مهم است. قانون وقتی که نوشته می‌شود، مهم و اساس کار است. اما اگر نوشته شد و اجرا نشد اتفاقی نمی‌افتد، قانون باید اجرا شود.

نامزد ریاست جمهوری تاکید کرد: امروزه مشکلات اقتصادی داریم. بنده آگاه هستم به این مشکلات و ضعف‌هایی داریم که ظرفیت‌ها را هدر می‌دهیم. باید به فردی رأی بدهیم که تحت هر شرایطی بهانه‌جویی اتفاق نیفتد. ما برای همه موضوعات در برنامه هفتم قانون پیش‌بینی کرده‌ایم. بخش عمده‌ای از آن اجرای قانون است. ظرفیت‌هایی که وجود دارد، به درستی باید از آن‌ها استفاده کنیم. امروز چالش اصلی ما مدیریت است. کسی را می‌خوایم که تصمیماتی شجاعانه بگیرد که در رشد اقتصادی تحول ایجاد کند. نیازمند این هستیم که رئیس جمهور سخت‌کوش و پرتلاش کار انجام دهد و شجاعانه و مدبرانه تصمیم بگیرد.

قالیباف گفت: ما به سمتی باید برویم که آسایش و آرامش بازنشستگان اولویت اول ما باشد. جلوگیری از اتلاف سرمایه‌های کشور و خروج سرمایه‌های کشور در کمترین زمان ممکن و کاهش تورم مورد توجه ما است. فاصله بین تورم و حقوق را با افزایش حقوق جبران خواهیم کرد، که هرگز سفره شما کوچک نشود.

وی افزود: امروز شاهد تورم بالا و همچنین شاهد قریب به ده سال تورم هستیم. اگر حقوق کارگر ثابت بماند و تورم افزایش پیدا کند، سفره مردم کوچک می‌شود و تورم تأثیر مستقیم در زندگی مردم می‌گذارد. باید فاصله بین حقوق ثابت و تورم را پر کنیم. اگر این فاصله را پر نکنیم مشکلات روز به روز بیشتر می‌شود. امروز تولیدکنندگان ما در روستاها باید مورد توجه جدی قرار بگیرند.

قالیباف گفت: در برنامه هفتم اولویت اول سبد خانوار در ابعاد مختلف است. باور ما این است که زن محور اساسی خانواده است. از خانه تا میدان، زنان ما باید تلاش کنند. زنان ما در تربیت فرزندان و در فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی امروز فعال‌اند. زنان ما نقش بی نظیری دارند، هم نقش مادری را ایفا می‌کنند و هم تأثیر گذاری اجتماعی و اقتصادی را در جامعه دارند. زنان و خانواده مورد توجه ماست.

وی همچنین تاکید کرد: تولید ثروت باید اتفاق بیفتند و باید از اتلاف ثروت و سرمایه‌هایمان جلوگیری شود. باید تصمیمی قاطع بگیریم که از ظرفیت‌ها استفاده کنیم و ظرفیت‌ها را اتلاف نکنیم. ما فرصت و حق آزمون و خطا نداریم. این شما هستید که در هشتم تیر تصمیم می‌گیرید. این شما هستید که باید تلاش کنید و ما در مقابل تلاش شما پاسخگو باشیم با کمک شما و جوانان.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ