وزیر ارتباطات اعلام کرد:

اقدامات مهم برای توسعه فیبرنوری در دولت سیزدهم

اقتصاد ایران: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای اجرایی شدن طرح ملی فیبر نوری، اقدامات زیادی مثل تامین منابع مالی، ‌الزام قانونی به دستگاه‌ها برای همکاری، صدور مجوز برای ۱۰ اپراتور، تاسیس «حساب» و «صندوق» توسعه فیبرنوری و ... انجام شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،هرچه سرعت دانلود بیشتر باشد، می‌توان از داده‌های بیشتری نیز استفاده کرد و این حالت برای محتواهای با کیفیت بالا که به جریان دانلود ثابت نیاز دارد که کیفیت تصاویر را به حداکثر برساند، ایده‌آل است؛ همچنین سرعت آپلود هم زمانی اهمیت دارد که پای محتوای مشارکتی در میان باشد.

بنابراین می‌توان یکی از مهم‌ترین برنامه وزارت ارتباطات برای افزایش سرعت اینترنت را پروژه ملی فیبر نوری منازل و کسب‌و کارها دانست که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تاکنون نزدیک به ۸ میلیون خانوار تحت پوشش این فناوری قرار گرفته اند.

مهم‌ترین ویژگی این فناوری، پهنای باند بسیار بالاتر آن در مقایسه با کابل‌های مسی معمولی است و داده‌های صوتی و تصویری را به راحتی با پهنای باند بالا تا ۱۰ گیگابیت بر ثانیه و بالاتر انتقال می‌دهد، به همین دلیل است که با گسترش فناوری و نیاز به اینترنت پر سرعت، جایگزینی کابل‌های مسی قدیمی با فیبرنوری به یک ضرورت تبدیل شده است.

در این راستا عیسی زارع پور- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- با انتشار پستی در یک شبکه اجتماعی داخلی در دومین گزارش خود از ۱۰۰۰ روز خدمت و اقدامات مهم و راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این دولت اظهار کرد: برای اجرایی شدن طرح ملی فیبرنوری، اقدامات زیادی مثل تامین منابع مالی، ‌الزام قانونی به دستگاهها برای همکاری، صدور مجوز برای ده اپراتور، تاسیس «حساب» و «صندوق» توسعه فیبرنوری و ... انجام شد.

وی همچنین گفت: با این زیرساخت‌ها به فضل الهی همه چیز برای اتصال حداکثری فراهم است.

طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها در ۶۰۰ شهر آغاز شده و در ۱۵۰ شهر به اتمام رسیده و سرعت اینترنت ثابت قابل ارائه به کاربران در این شهرها دهها برابر و تعداد مشترکین فیبرنوری دو برابر شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ