پرواز خودروهای پرنده برای نخستین بار بر فراز پکن

اقتصاد ایران: ماشین های پرنده X۲ که توسط یک زیرمجموعه Xpeng چین توسعه یافته اند، برای نخستین بار در پکن پرواز کردند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، این درحالی است که شرکت مشغول آماده سازی است تا در سه ماهه آخر ۲۰۲۴ ثبت سفارش برای خودروهای پرنده اش را آغاز کند.

X۲ در فرودگاه بین المللی داکسینگ پکن و در نمایشگاه تجاری و اقتصادی بین المللی لانگ فنگ چین به پرواز درآمد. قیمت این وسیله نقلیه هوایی که در ارتفاع کم پرواز می‌کند و توسط AeroHT ساخته می‌شود، هنوز اعلام نشده است.

نخستین پرواز X۲ در پایتخت چین پس از آن انجام شد که شهرداری پکن برنامه‌هایش برای ایجاد یک مسیر هوایی اصلی برای بخش هوانوردی کم ارتفاع تا ۲۰۲۷ میلادی را اعلام کرد. طبق گزارش رسانه‌های چینی، این طرح شامل سناریوهایی مانند عملیات نجات اضطراری، لجستیک و توزیع، توریسم، حمل ونقل و غیره است.

خودروی پرنده ۲ نفره مذکور ۲ حالت پرواز دستی و خودران دارد. در حالت پرواز خودران، مسافران می‌توانند از تجربه پرواز ایمن و هوشمند بهره ببرند. این وسیله نقلیه می‌تواند عملیات‌های شروع پرواز، بازگشت و فرود را با فشار یک دکمه انجام دهد.

X۲ دارای کابینی خلبان بسته با طراحی اشک مانند و ظاهری آینده نگرانه دارد که اصول آیرودینامیک در آن رعایت شده تا به عملکرد دقیقی دست یابد. همچنین برای اینکه وزن وسیله نقلیه مذکور کمتر شود، کل ساختار آن از فیبر کربنی ساخته شده است.

صنعت چینی وسایل نقلیه هوایی که در ارتفاع کم پرواز می‌کنند شامل کسب وکارهایی است که پهپادها و وسایل نقلیه هوایی سرنشین دار در ارتفاع کمتر از ۳ هزار متر را راهبری می‌کنند. این صنعت از سال ۲۰۲۱ میلادی و پس از آنکه دولت چین سیاست هاو مقرراتش برای تقویت این بخش تازه کار را اعلام کرد، در حال گسترش است. 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ