بسیاری از رانندگان اولیه خودروهای برقی در خانه به شارژ دسترسی داشتند اما ۲۵ درصد از رانندگان خودروهای برقی در آینده به شارژ در خانه دسترسی نخواهند داشت که نیاز به حدود ۱.۲ میلیون شارژر تا سال ۲۰۳۰ را نشان میدهد.
ناوگان سبک و متوسط برقی میتوانند بسیاری از خدمات مسافری و تجاری، از جمله تاکسی، اشتراک خودرو، حملونقل عمومی و تحویل غذا و همچنین تحویل بار شهری را پشتیبانی کنند. دوچرخهها و اسکوترهای مشترک به طور فزایندهای محبوب هستند. در همان زمان، تقاضا برای تحویل به طور چشمگیری افزایش یافته است. تجارت الکترونیک ۱۴.۶ درصد از کل فروش را در سال ۲۰۲۲ به خود اختصاص داد و همچنان در حال افزایش است.
به گزارش ویفروم، مدیریت شارژ میتواند ثبات کلی شبکه را بهبود بخشد، افزایش تقاضا را کاهش دهد و دسترسی عادلانه را برای همه کاربران برقی بدون در نظر گرفتن شرایط مسکونی آنها تضمین کند. در حالی که چند نمونه اولیه از برنامههای شارژ مدیریت شده وجود دارد، این زمینه نسبتاً جدید از آزمایش و استانداردسازی بیشتر سود خواهد برد.