روز عرفه بزرگترین نعمت الهی برای بندگان است

اقتصاد ایران: اردبیل-مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: روز عرفه بزرگترین نعمت الهی بر بندگان بوده و دعای این روز راه بندگی را برای سعادت انسان رهنمون می‌سازد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت روز عرفه روز دعا و نیایش، در بیان اهمیت اعیاد ماه ذیحجه اظهار کرد: دو عید مهم قربان و عرفه، از ارکان عملی اسلام در آئین مقدس حج است و همه مسلمانان به آن اعتقاد دارند و در این روز مسرور بوده و اطعام می‌کنند و به همدیگر هدیه می‌دهند.

وی روز عرفه را بزرگترین نعمت الهی بر بندگان عنوان کرد و گفت: در روز عرفه، دل‌های بندگان الهی از شوق، خاضع شده و با تمام اخلاص و نهایت بندگی سر در آستان پروردگار نهاده و این دعای پر فضیلت را زمزمه می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در فضیلت دعا و تضرع به درگاه الهی اشاره کرد و افزود: دعا وسیله قرب و نزدیکی مخلوق با آفریدگار بوده و زمینه ساز آرامش روح و روان انسان است اینکه انسان همواره در دعا تمام نگاه خویش را فقط به معبود متوجه می‌سازد و از غیر او چشم می‌پوشد در واقع نوعی یگانه‌پرستی و دوری از شرک را تمرین می‌کند و وحدانیت و یکتاپرستی که شرط اول مسلمانی است را به منصه ظهور می‌رساند.

حجت‌الاسلام جعفرزاده ادامه داد: بهترین و عمیق‌ترین دعایی که برای این روز از امامان (ع) به ما رسیده دعای عرفه امام حسین (ع) است که سرشار از معرفت و عشق به درگاه باری‌تعالی است.

وی خاطرنشان کرد: دعای عرفه، مکتب تربیتی امام حسین علیه السلام است از این دعا می‌توان به جهان بینی و هستی شناسی ژرف امام حسین (ع) که به حماسه جاودانه عاشورا انجامید، پی برد و بخشِ والایی از شخصیت سیدالشهداء (ع) به‌ویژه شخصیت اخلاقی و عرفانی ایشان را شناخت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل به برنامه‌های روز عرفه در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه اشاره کرد و افزود: مراسم پرفیض دعای عرفه در شهر اردبیل امروز یکشنبه ۲۷ خرداد ساعت ۱۶ عصر در محل مصلی امام (ره) اردبیل و نیز جوار شهدای گمنام در منطقه گردشگری شورابیل و در شهرستان‌های تابعه نیز از ساعت ۱۶ عصر در مساجد جامع شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ