صرفه‌جویی در مصرف آب هم پاداش دارد

اقتصاد ایران: وزارت نیرو امسال با هدف نهادینه‌سازی فرهنگ مصرف بهینه برای مشترکان صرفه‌جو در مصرف آب هم علاوه بر بخش برق پاداش در نظر گرفته است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،   ناترازی‌ها موجود در آب و برق کشور و روند نگران‌کننده مصرف بی‌رویه وزارت نیرو را واداشته تا با اختصاص پاداش نسبت به نهادینه‌کردن فرهنگ صرفه‌جویی اقدام کند.

در دوساله گذشته اختصاص پاداش برای مشترکان صنعت برق همکاری خوبی در این بخش ایجاد کرد و سبب مدیریت مصرف برق و به دنبال آن جلوگیری از قطع برق شد.

این نتایج سبب شد وزارت نیرو به جد دنبال اجرای طرح پاداش به مشترکان صرفه‌جو در مصرف آب باشد.

کاهش ۱۹ درصدی بارش‌ها در تهران

امسال وضعیت بارش‌های تهران گرچه نسبت به سال گذشته بهتر شده، اما نسبت به دوره بلندمدت با کاهش همراه است.

آمار اخیر دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور نشان می‌دهد که مجموع بارش‌های تهران از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۹ خردادماه در حالی به رقم ۲۱۱.۷ میلیمتر رسیده که این رقم در دوره بلندمدت ۲۵۹.۸ میلیمتر بوده و ۱۹ درصد کاهش بارش دارد.

مجموع آب موجود در ۵ سد طالقان، امیرکبیر، لار لتیان و ماملو هم ۶۷۲ میلیون مترمکعب با ۳۶ درصد پرشدگی است.

این وضعیت سبب شد عیسی بزرگ‌زاده سخنگوی صنعت آب در باره وضعیت آبی تهران و مشهد  بگوید که شهرهای مشهد و تهران نیازمند توجه در بخش آب هستند

وی از تعریف طرح‌های آبرسانی برای این دو شهر خبر داد و درعین‌حال گفت: در کنار اجرای این طرح‌ها باید مدیریت مصرف از سوی همگان جدی گرفته شوند تا مشکل ایجاد نشود.

بر همین اساس تلاش شده با اختصاص پاداش‌هایی فرهنگ مصرف صحیح در بین مردم نهادینه شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران چندی پیش درباره آخرین وضعیت تأمین آب شهروندان و مشترکان این شرکت، گفته بود: امسال چهارمین سال پیاپی خشکسالی را سپری می‌کنیم و یک ناترازی بین منابع و مصارف به علت خشکسالی‌های گذشته وجود دارد؛ اما توانمندی‌ها و مجاهدت‌ها و تلاش شبانه‌روزی و خستگی‌ناپذیر همکاران شرکت جبران‌کننده ناترازی موجود است.

محسن اردکانی با دعوت از همه مشترکان شرکت آب و فاضلاب استان تهران به صرفه‌جویی حداقل ۱۰ درصدی مصرف آب برای گذر بدون مشکل و نگرانی از تابستان گرم پیش رو، گفت: بر اساس دستورالعمل‌های تعیین شده، مشترکان پرمصرفی که مصارف خود را به زیر الگوی مصرف برسانند، به‌ازای هر مترمکعب مصرف کمتر از الگوی تعیین‌شده، جایزه خوش‌مصرفی به‌صورت بستانکاری در قبوض آنان لحاظ می‌شود.

به گفته وی، مشترکان خوش‌مصرفی نیز که مصارف آنان در سال گذشته زیر الگوی تعیین‌شده بوده است، در صورت کاهش هر مترمکعب مصارف خود، جایزه خوش‌مصرفی دریافت می‌کنند.

وی الگوی مصرف تعیین شده برای هر خانوار تهرانی را ۱۲ مترمکعب در ماه اعلام و تصریح کرد: هم‌اکنون مشترکانی که الگوی مصرف تعیین‌شده را رعایت می‌کنند، در صورت کاهش مصارف خود، بیش از دوبرابر مبلغ پرداختی قبلی جایزه خوش‌مصرفی دریافت خواهند کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ