ضرورت وجود شاخص‌های اساسی سلامت درکشور

اقتصاد ایران: کارشناس ارشد دبیرخانه شورای سلامت و امنیت غذایی گفت: شاخص‌های فنی بهداشت بیشتر بر جنبه‌های خاص و عملکردهای عملیاتی سیستم بهداشت و درمان متمرکز است،

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، نشست گروه آینده‌نگری، نظریه‌پردازی و رصد کلان سلامت، با موضوع "شاخص‌های اساسی حکمرانی سلامت" در فرهنگستان علوم پزشکی برگزار شد.

در این نشست با مرور تجارب کشورهای مختلف، مرز بین حکمرانی سلامت و تولیت سلامت بازتبیین شد و جایگاه حکمرانی سلامت به‌عنوان وظیفه‌ای اساسی برای شورای سلامت و امنیت غذایی مورد تاکید قرار گرفت.

حمید بهلولی دکترای سیاست‌گذاری عمومی و کارشناس ارشد دبیرخانه شورای سلامت و امنیت غذایی، گفت: هر اقدامی که صورت می‌گیرد، باید در راستای دانش و نظریه باشد و موضوع نظریه‌پردازی در فرهنگستان علوم پزشکی موضوعی اولویت دار است.

وی ادامه داد: منظور از شاخص‌های اساسی، مجموعه کلان ملی است که بر اساس علل ریشه‌ای مشکلات سلامت عمومی، اهداف سازمانی و برنامه اولویت دار نظام سلامت و مبتنی بر زنجیره نتایج انتخاب شده‌اند.

بهلولی خاطرنشان کرد: هدف از ارائه این شاخص‌ها، ارائه تصویری جامع برای درک روند و تصویر هر مقطع از وضعیت سلامت جمعیت، سلامت عمومی و عملکرد نظام سلامت کشور در سطح کلان است.

کارشناس ارشد دبیرخانه شورای سلامت و امنیت غذایی اذعان داشت: شاخص‌های فنی بهداشت بیشتر بر جنبه‌های خاص و عملکردهای عملیاتی سیستم بهداشت و درمان متمرکز است، در حالی که شاخص‌های ملی حکمرانی سلامت به جنبه‌های کلان توسعه‌ای و مدیریتی نظام سلامت می‌پردازند.

وی تاکید کرد: وجود شاخص‌های اساسی سلامت در کشور به این جهت ضروری است که به سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان حوزه سیاست‌های سلامت کشور برای مداخله‌گری آگاه از شواهد کمک می‌کند.

در نشست "شاخص‌های اساسی حکمرانی سلامت"، چارچوب پیشنهادی و گزارش تعیین و پایش شاخص‌های اساسی سلامت مبتنی بر بند ۳ ماده ۷ قانون احکام دائمی برنامه توسعه کشور ارائه گردید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ