در ایران صورت گرفت؛

برگزاری روز علم و فناوری با کشورهای روسیه و چین

اقتصاد ایران: رییس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم گفت: برگزاری روز علم و فناوری با کشورهای روسیه و چین به میزبانی کشورمان نهایی و انشاءا... در نیمه دوم سال جاری برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  امید رضایی‌فر، دستیار وزیر در امور بین‌الملل و رییس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم در دومین روز از اجلاس وزرای آموزش بریکس ضمن تاکید بر تمدن و فرهنگ کشورمان و سایر اعضای بریکس، پیشنهاد میزبانی از صنایع خلاق و فرهنگی کشورهای عضو را مطرح کرد که با استقبال وزرای آموزش اجلاس روبرو شد.

رضایی‌فر در تشریح این پیشنهاد گفت: همکاری بین دانشگاه‌ها به طور قابل توجهی کیفیت علمی و دیده شدن را افزایش می‌دهد و چنین همکاری‌هایی به محققان این امکان را می‌دهد که از تجربیات یکدیگر بیاموزند و دانش خود را گسترش دهند. به این ترتیب، ما نیاز به ایجاد یک زنجیره دانش در تمدن داریم که از بازتولید دانش سنتی آغاز و به میراث فرهنگی و تمدنی در آینده ختم می‌شود.

رییس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم تاکید کرد: تلاش و همکاری در جهت مکمل کردن علم و فناوری اعضا، برگزاری نمایشگاه آینده شغلی رشته‌های آموزش عالی، تاسیس خانه‌های نوآوری، ایجاد زنجیره ارزش علم و فناوری با استفاده از سامانه جان، راه‌اندازی سامانه فرصت‌های مطالعاتی اعضای هیئت علمی کشورهای عضو، تصویب قانون مالکیت فکری، دفتر تبادلات علم و فناوری مشترک، صندوق مشترک مالی و در نهایت یک سازوکار مشترک برای نمایه‌سازی و رتبه‌بندی مجلات و دانشگاه‌ها که تجربه آن در ایران وجود دارد، می‌تواند سبب ارتقای همکاری‌های علمی و فناوری میان اعضا باشد.

طی دومین روز از اجلاس وزرای بریکس، با پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران، ایجاد یک سازوکار مشترک برای پذیرش مدارک دانشگاهی اعضا به صورت متقابل مورد پذیرش قرار گرفت.

همچنین رضایی‌فر، جلسات دو جانبه‌ای را با وزرای آموزش و آموزش عالی کشورهای روسیه، چین، آفریقای جنوبی و تعدادی از روسای دانشگاه‌های روسیه انجام داد و در این جلسات بر توسعه و گسترش همکاری‌های علمی و فناوری دو جانبه تاکید شد.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: برگزاری روز علم و فناوری با کشورهای روسیه و چین به میزبانی کشورمان نهایی و انشاءا... در نیمه دوم سال جاری برگزار خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ