نکات کلیدی طب ایرانی برای سلامت مردان

اقتصاد ایران: مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت گفت: مردان نسبت به زنان در سبک زندگی خود روش‌های نادرست‌تری دارند از این رو رعایت اصول شش‌گانه سبک زندگی بر اساس آموزه‌های طب ایرانی به آنها پیشنهاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  نفیسه یکتا  با اشاره به فرارسیدن هفته سلامت مردان و نام گذاری سومین روز این هفته با نام «روز طب ایرانی و سلامت مردان» اظهارداشت: تامین سلامت جسمی و روحی همه اقشار جامعه دارای اهمیت است اما مردان به دلیل گذراندن اغلب اوقات در خارج از منزل با استرس‌های گوناگون و در بسیاری اوقات تغذیه ناسالم و سبک نادرست زندگی روبرو هستند و لازم است برنامه‌ریزی دقیق برای اصلاح سبک زندگی داشته باشند.

وی با اشاره به اصول شش گانه حفظ سلامتی در طب ایرانی و اهمیت آن ادامه داد: این اسباب شامل ۶ اصل آب و هوا، خوردنی‌ها و آشامیدنی‌ها، حرکت و سکون، خواب و بیداری، استفراغ و احتباس و در نهایت اعراض نفسانی است که با رعایت اصول صحیح هرکدام می‌توان از ابتلا به بسیاری از امراض پیشگیری کرد.

تنفس طبی، راه کاهش استرس

یکتا با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که اغلب مردان با آن درگیر هستند؛ تنش ها و استرس‌های روزانه است، تصریح کرد: واکنش جسمی و روحی به استرس و نحوه‌ی مدیریت آن بین زن و مرد متفاوت و بعضی از آن‌ها در مردان شایع‌تر است.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت توضیح داد: یکی از مهمترین توصیه‌های طب ایرانی برای کاهش استرس، انجام تنفس طبی است؛ به این صورت که باید در حالت نیمه‌درازکش، نفس عمیق بکشید و ریه‌های خود را از هوا پر کنید، سپس به‌مدت ۵ثانیه نفس خود را حبس کرده و آرام آرام، طی حدود ۱۰ثانیه نفس را بیرون دهید. حدود یک ثانیه مکث کرده و سپس ۱۰ بار دستور بالا را تکرار کنید.

نکات کلیدی طب ایرانی برای سلامت مردان

پرهیز از اخبار غیرضروری

حسینی یکتا گفت: ورزش روزانه، ماساژ، خواب کافی و به موقع، دوری از اخبار و اطلاعات غیرضروری، کاهش استفاده از رایانه و تلفن همراه و حضور در طبیعت و انجام ورزش‌ها و بازی‌های دسته جمعی و استفاده از بوهای خوش(رایحه درمانی) متناسب با مزاج هر فرد؛ از جمله راهکارهای طب ایرانی برای کاهش استرس هستند .

وی تاکید کرد: اصلاح تدریجی عادات غذایی بد، اجتناب از ورزش و فعالیت شدید پس از خوردن غذا (حداقل ۳-۲ ساعت بعداز صرف غذا)، پرهیز از مصرف غذاهای متنوع در یک وعده غذایی، اجتناب از پرخوری و درهم خوری، صرف وعده شام سبک و زودهنگام بخش مهمی از آداب تغذیه است که در صورت صحیح بودن می‌تواند باعث پیشگیری از بسیاری بیماری‌ها شود.

تعادل بین کار و زندگی

یکتا اضافه کرد: تعادل بین کار و زندگی، اختصاص زمان کافی به کار، خانواده و تفریح، به حفظ تعادل در زندگی و جلوگیری از فرسودگی شغلی و خانوادگی و ساختن جامعه‌ای سالم و شاداب کمک می‌کند.

وی گفت: پژوهش های متعددی بر اساس آموزه های طب ایرانی در خصوص ارتقای سلامت مردان و پیشگیری و کمک به درمان بیماری‌های اختصاصی آنها توسط متخصصین این حوزه انجام شده است که نتایج آن مورد استفاده قرار گرفته است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ