«کوچه عاشقی» تنها یک کنسرت-نمایش نیست

اقتصاد ایران: بهزاد عبدی آهنگساز و بازیگر نمایش «کوچه عاشقی» معتقد است: به «کوچه عاشقی» می‌توان به عنوان یک تئاتر موزیکال نیز نگاه کرد وصرفا به آن کنسرت نمایش نگفت.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، بهزاد عبدی آهنگساز و بازیگر نمایش «کوچه عاشقی» معتقد است: به «کوچه عاشقی» می‌توان به عنوان یک تئاتر موزیکال نیز نگاه کرد وصرفا به آن کنسرت نمایش نگفت چراکه یک سری از آوازها در درام صحنه حضور دارند اما نکته مهم این است که این آوازها در دیالوگ نبوده و با آثار موزیکالی مانند بینوایان متفاوت است.

بهزاد عبدی آهنگساز و بازیگر کنسرت نمایش «کوچه عاشقی» درباره این نمایش بیان کرد: در ابتدا باید بگویم من با تماس آقای دری دعوت شدم تا برای موسیقی این اثر در کار حضور داشته باشم و زمانی که نمایشنامه «کوچه عاشقی» را مطالعه کردم بسیار قصه و ترانه‌های میان آن را دوست داشتم به همین دلیل احساس کردم این نمایش نیز می‌تواند فضای درستی برای حضور من باشد.

او ادامه داد: از آن‌جایی که آقای دری پیش‌تر بازی من را در نمایش‌های دیگر دیده بود، بازی در نقش «راپورتچی» را به من پیشنهاد دادند و من هم به دلیل اینکه پیش از این‌ها در نمایش‌های متعددی حضور داشتم، بازی در این نقش را پذیرفتم. این کاراکتر برای من بسیار دوست‌داشتنی است حتی لحظاتی که دیالوگی برای بیان ندارد و می‌توانم بگویم به خوبی آن را درک کرده‌ام.

این آهنگساز درباره «کوچه عاشقی» عنوان کرد: نکته مهمی که باید درباره این نمایش بدانیم این است که ما یک کنسرت نمایش را روی صحنه شاهد هستیم که با تئاتر موزیکال متفاوت است چراکه در اثر موزیکال مانند بینوایان، اشک‌ها و لبخندها و... بخشی از دیالوگ‌ها به صورت موسیقی بیان می‌شوند و بعضی دیگر به صورت عادی، اما در این کار ما نمایشی را می‌بینیم که در میان آن قطعاتی نیز اجرا می‌شود. من نیز مانند هر موزیسین دیگری که ترجیح می‌دهد به واسطه بهتر درک شدن اثری که می‌سازد در صحنه نمایش، علاقه داشتم کار خود را در «کوچه عاشقی» به نمایش بگذارم.

عبدی درباره احساس خود به «کوچه عاشقی» و نزدیکی آن به همان چیزی که در ذهن خود متصور بوده است، بیان کرد: باید بگویم زمانی که ماه‌ها درگیر یک اثر هستی قطعا به آن علاقه‌مند خواهی بود و درنهایت نگاه مخاطب برای تمام گروه تولید دارای اهمیت است و تلاش ما همواره بر این است که مخاطب زمانی که اجرا به پایان می‌رسد با حالی خوب از محل اجرا خارج شود.

او ادامه داد: من به شخصه این چند اجرا را علیرغم هر اتفاقی بسیار دوست داشتم چراکه خواننده‌های کار به شدت اجرای خوبی روی صحنه دارند و نوازنده‌های «کوچه عاشقی» با وجود اینکه تنها چهار ساز را در اختیار دارند اجرای خوب و قابل دفاعی را از خود به نمایش می‌گذارند و فکر می‌کنم در بخش موسیقی این اثر توانستیم عملکرد درستی را به مخاطب خود ارایه دهیم.

آهنگساز «کوچه عاشقی» درباره چالش‌هایی که در این پروژه با آن‌ها روبه رو بوده است، عنوان کرد: اصلی‌ترین چالش برای یک موسیقی صدای آن است و در تمام مدت پیش تولید این کار ما نگران بودیم که صدا چگونه به گوش مخاطب خواهد رسید چراکه در محیطی باز حضور داریم و فضای باز کاخ موزه سعدآباد با یک محیط آکوستیک مناسب اجرا کاملا متفاوت است. این موضوع نیز با درایت و کاردانی سجاد مهدی‌پور به خوبی برطرف کرد.

عبدی در پایان درباره تازه‌ترین فعالیت‌های خود گفت: درحال حاضر پروژه‌های زیادی در دست دارم و نمایش «روز نفرین» نیز با آهنگسازی من در تالار وحدت روی صحنه است. این مدت درگیر نگارش چند اپرا بودم که جدیدترین آن اپرتی به نام «جک و لوبیا» به نویسندگی و کارگردانی بهروز غریب‌پور که به زودی اجرای خود را آغاز می‌کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ