کارشناس اقتصادی:

بازارهای مالی ایران تا اطلاع ثانوی ثابت خواهد ماند

اقتصاد ایران: کارشناس بازارهای مالی، با اشاره به سیاست‌های بانک مرکزی در مقطع کنونی کنترل تورم از طریق تثبیت نرخ ارز است، گفت: با توجه به تأثیر نوسانات دلار بر تورم، قیمت‌ها تغییری نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  فرزاد وجیهی کارشناس ارشد بازار مالی  درباره تأثیر قطعنامه شورای حکام بر اقتصاد ایران، گفت: در حال حاضر قیمت دلار به خواست دولت تثبیت شده است. به همین دلیل تحت تأثیر بیانیه شورای حکام علیه ایران نوسان پیدا نمی‌کند. هرچند برخی دلالان در روزهای اخیر تلاش کردند با جوسازی قیمت دلار را متلاطم کنند اما قیمت دلار در حال حاضر ممکن است نوسان جزئی یا چند روزه پیدا کند در واقع تا اطلاع ثانوی همه بازارها مالی ثبات خواهند داشت.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های دولت در تثبیت قیمت دلار مهار رشد تورم است، افزود: اقتصاد ایران تحت تأثیر بازار دلار است و هرگونه رشد قیمت ارز منجر به افزایش قیمت کالاها خواهد شد. بنابراین بانک مرکزی با افزایش عرضه دلار و همچنین درهم در مرکز مبادلات ارز و طلا تقاضا را کنترل کرده است.

این کارشناس بازار مالی ادامه داد: البته نباید فراموش کرد که دولت در سال‌های اخیر توانسته میزان عرضه نفت در بازارهای جهانی را به ۲ میلیون بشکه برساند و این مسأله دست دولت برای تزریق ارز به بازار را باز کرده؛ بنابراین تا زمانی که دولت می‌تواند همچنان به صادرات نفت خود ادامه دهد، بهتر می‌تواند قیمت دلار را زیر ۶۰ هزار تومان پایدار کند.

وجیهی با تاکید بر اینکه فعلاً جریان پول در اقتصاد ایران به سمت اوراق و خزانه پیش رفته است، اظهار کرد: به همین دلیل نوسانات در بازار بورس، طلا و ارز کاهش یافته و قیمت‌ها روند نزولی پیدا کرده و می‌توان گفت فعلاً بانک مرکزی با اجرای سیاست‌های انقباضی پول موجود در بازار را جمع کرده و تقاضا به حداقل ممکن رسیده است.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ