قاضی‌زاده هاشمی:

نگاه ما به حوزه فرهنگ نگاه تمدنی است

اقتصاد ایران: برنامه میزگرد فرهنگی صداوسیما با حضور امیر حسین قاضی زاده هاشمی کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، برنامه میزگرد فرهنگی صداوسیما با حضور امیر حسین قاضی زاده هاشمی کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در ابتدای این نشست گفت: نگاه ما به حوزه فرهنگ نگاه تمدنی است. در فرهنگ غرب مبنا فرد است و پاسخ به خواست افراد است.

وی افزود: به همین خاطر در فرهنگ غربی انسان بسیار خودخواه می‌شود و میزان فداکاری او کم می‌شود اما فرهنگ اسلامی ایرانی یک فرهنگ جمع‌گراست.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: تبلور این فرهنگ در خانواده است. قانون اساسی هم خانواده را به عنوان زیرساخت اصلی جامعه ایرانی اسلامی ذکر کرده است به همین خاطر بنده توجه ویژه‌ای به موضوع خانواده داشتم و اسم دولت را دولت مردم و خانواده انتخاب کردم.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: زنان فرصتی هستند که با کمک آن‌ها همۀ مسائل سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را می‌توانیم حل کنیم.

وی افزود: چون طراحی‌های ما کاملاً مردانه است آمدم با زنان هم مانند مردان برخورد کردیم. ما در «دولت مردم و خانواده» نظامات اجتماعی و اداری را برای زنان مجزا طراحی کردیم.

قاضی زاده تاکید کرد: عدالت اجتماعی اقتضا می‌کرد با توجه به اینکه ۵۰ درصد جامعه ما بانوان هستند و اقتضائات روحی و روانی آنها تفاوت دارد به طور کلی نظامات اجتماعی و اداری را برای زنان مجزا تعریف کنیم. اقتضائات تعلیم و تربیت در حوزه بانوان با اقتضائات در حوزه اشتغال و غیر تفاوت دارد.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: ما معتقدیم اداره تمام مساجد، مدرسه‌ها، امام‌زاده‌ها و کتابخانه‌های عمومی باید به دست مردم باشد. همانطور که می‌گوئیم شرکت‌های اقتصادی باید به مردم واگذار شوند، در عرصۀ فرهنگ، تعلیم و تربیت هم باید اصل مالکیت یا مدیریت بنا به اقتضاهای حقوقی و فقهی به مردم واگذار شود.

وی افزود: عملکرد وزارت فرهنگ در دولت شهید رئیسی یک عملکرد گسترده و عظیم بود اما از نظر رویکرد هنوز فاصله بسیار زیاد برای فعال کردن حلقه‌های مردمی وجود دارد.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: وزارت خانه‌ها درگیر حجم عظیمی از مسائل معیشتی کارمندان شده‌اند اما در حوزه سیاست‌های کلی نظام فاصله زیادی داریم.

خط مقدم خود مردم هستند کار دولت تسهیل‌گری و تنظیم گری است

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری عنوان کرد: خط مقدم خود مردم هستند کار دولت تسهیل‌گری و تنظیم گری است که در این حوزه باید انجام شود.

قاضی زاده هاشمی گفت: واحد خانواده و محله باید پیوند بخورند. ما در دولت مردم معتقدیم اداره همه آنها به دست مردم باشد. هیئت امنایی از مردم منطقه شکل بگیرند در راستای تعالی خانواده برنامه‌ریزی و اداره کنند.

وی افزود: در عرصه تعلیم و تربیت یا اصل مالکیت یا مدیریت بنا به اقتضایی که وجود دارد باید در اختیار مردم باشد مبتنی بر این تفکر کلان انجام شود. باید با مردمی‌سازی بخش‌های مختلف مرتبط با فرهنگ باعث یک جامعه باسعادت و کمال شویم.

در حال تکمیل…

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ