ورود BMW به دنیای پرهیجان کراس‌کوپه‌ها +عکس

اقتصاد ایران: ورود ب‌ام‌و به دنیای پرهیجان کراس‌کوپه‌ها سبب شد خودروسازان دیگر نیز به این مسیر وارد شوند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، این خودروساز باواریایی برای کسب سهم بیشتر و تصاحب روزافزون بازار کراس‌کوپه‌ها (که این روزها بازار بسیار داغ و پرطرفداری دارد)، کراس‌کوپه کامپکت لاکچری خود را با نام X4 در جولای سال 2014 به‌بازار عرضه کرد. نسل دوم این خودرو پس از چهار سال یعنی دقیقا در جولای سال 2018 معرفی شد.

استایل اسپرت و جسورانه

نسل دوم X4 که در جولای سال 2018 به‌بازار جهانی معرفی شد، با زبان جدید طراحی باواریایی‌ها نسبت به‌نسل قبلی، جسور و اسپرت‌تر به‌نظر می‌رسد. اگرچه نقدهای بسیاری بر زبان جدید طراحی باواریایی‌ها وارد است، اما X4 را می‌توان کراس‌کوپه کامپکت لوکس جذابی توصیف کرد. خط برجسته شانه، استفاده از خط تیز کمانی در بخش زیرین درها، انحنای بیشتر روی گل‌گیرها و رینگ‌‎های 19، 20 و 21 اینچی ام، کاراکتر اسپرت و هیجان‌انگیزی را به X4 می‌بخشند.

در این مطلب، مدل ام کامپتیشن X4 بررسی می‌شود. از طرفی استفاده از رینگ‌های 20 و 21 اینچی حس اسپرت بودن بیشتری به این خودرو می‌بخشد. همچنین فرم کمانی سقف که حالت کوپه به این خودرو می‌دهد، بسیار جذاب است.

ناگفته نماند که در اواخر سال 2021 طراحان ب‌ام‌و، تغییرات جزئی در این خودرو ایجاد کردند. چهره خودرو با طراحی چراغ‌های اسپرت، جلوپنجره بزرگ مشکی پیانویی مرتفع، خطوط تیز روی کاپوت و ورودی‌ هوا درون سپر، کاملا تهاجمی و خشن است.

چراغ‌های کشیده افقی با گرافیک خاص LED به‌شکل حرف L و حجم‌پردازی بی‌نظیر در بخش عقب، زیبا و چشم‌نواز است. طراحی اسپویلر الحاقی روی درِ صندوق، اگزوزهای دوبل ام در طرفین سپر و اسپویلر فیبرکربنی روی درِ صندوق‌عقب، چاشنی اسپرت X4 ام کامپتیشن را دوچندان می‌کنند.

چگونه باواریایی‌ها هیجان را به دنیای بلندقامتان آوردند؟

فضای داخلی لوکس و اسپرت

در زمان ورود به‌کابین X4 ام کامپتیشن شاهد فضایی مشابه برادر بزرگ‌تر این خودرو یعنی X5 هستیم. استفاده از دو نمایشگر 12.3 اینچی برای کلاستر (مجموعه پشت آمپر) و سیستم اطلاعات-سرگرمی فضای داخلی را مدرن جلوه می‌دهد.

همچنین داشبورد به‌فرم جدید طراحی شده تا کابین را جذاب جلوه دهد. استفاده از نورپردازی LED نواری و سقف پانوراما، فضای کابین این خودرو را دلنشین کرده است. از طرفی غربیلک‌فرمان و دسته‌دنده ام و دو پدال شیفتر منیزیومی پشت غربیلک‌فرمان در کنار دکمه‌های قرمز M1 و M2 رانندگی با این کراس‌کوپه را جذاب و هیجان‌انگیز می‌کنند.

سیستم کمکی رانندگی پیشرفته، دوربین360 درجه‌، کروزکنترل تطبیقی، سیستم ترمز اضطراری خودکار، سیستم ارتباط کاربری نسل هفتم، سیستم هشدار نقاط کور، سامانه انحراف از مسیر، سامانه پیشگیری از برخورد و سیستم فوق پیشرفته آنالیز ترافیکی، جزو مهم‌ترین آپشن‌های این خودرو هستند.

چگونه باواریایی‌ها هیجان را به دنیای بلندقامتان آوردند؟

قلبی که قدرتمند است

قلب تپنده X4 ام کامپتیشن را همان موتور 6 سیلندر خطی 3 لیتری تویین‌توربوشارژ تشکیل می‌دهد. این پیشرانه (موسوم به S58) با طراحی توربوشارژهای دوقلو و پاشش سوخت مستقیم داخل سیلندرها می‌تواند حداکثر 503 اسب‌بخار قدرت را در 6250 آرپی‌ام (دور در دقیقه) و حداکثر 600 نیوتون‌متر گشتاور را در 5200 آرپی‌ام به‌ارمغان آورد.

در ضمن امکان ارتقای 7 اسب‌بخاری و 10 نیوتون‌متری نیز برای خریدارانی که خواهان قدرت و گشتاور بیشتری هستند، وجود دارد. کیت ارتقای موتور ام، شامل کیت اگزوز تیتانیومی و پروگرامینگ حرفه‌ای ECU است. بر این اساس قدرت و گشتاور موتور به‌سطح بالاتری می‌رسد.

البته ناگفته نماند این تغییرات تنها شامل نسخه ام کامپتیشن می‌شود. از سوی دیگر گیربکس 8 سرعته اتوماتیک ام استپ ترونیک می‌تواند قدرت و گشتاور را به‌چهار چرخ منتقل کند.

درنهایت تنها 3.8 ثانیه زمان نیاز است تا X4 ام کامپتیشن از حالت سکون به‌سرعت 100 کیلومتر برساعت دست یابد. حداکثر سرعت این خودرو به 250 کیلومتر برساعت می‌رسد. از آن‌جا که نسخه X4 ام کامپتیشن 2020 این روزها در بازار کارکرده به‌حساب می‌آید، در بازار ایالات‌متحده قیمتی برابر با 65 هزار و 700 دلار دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ