KMC XT ۱۸۶۵ کِشنده تازه‌ نفس و قدرتمند بازار

Econews: کرمان‌موتور با چنددهه سابقه در عرصه تولید خودروهای سواری در کلاس‌های متفاوت، حال پا را یک قدم فراتر گذاشته و وارد عرصه تولید خودروهای تجاری و سنگین شده  و قرار است یک کشنده پرقدرت با موتور ۵۶۰ اسب‌بخاری و گیربکس اتوماتیک به ناوگان خودروهای سنگین کشور اضافه کند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، مصرف سوخت این کشنده در مقایسه با هم‌کلاس‌های آن حدود ۵درصد کمتر است. این کشنده که با نام XT۱۸۶۵ شناخته می‌شود، قرار است تحت برند «کارمانیا» که یکی از زیرمجموعه‌های گروه «کرمان‌موتور» است، به روی خط تولید برود و بدین ترتیب کرمان‌موتور سهم خود را از بازار خودروهای تجاری نیز داشته باشد. کرمان‌موتور این کشنده جدید و پرقدرت را در نخستین روز از بیست‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو شیراز رسما رونمایی کرد.

زبان طراحی مشترک «KMC XT ۱۸۶۵» با کشنده‌های «MAN»

اگر نگاهی به طراحی ظاهری کشنده XT۱۸۶۵ داشته باشیم، مهم‌ترین نکته‌ای که به‌وضوح مشخص است، زبان مشترک طراحی آن با کشنده‌های مطرح اروپایی به‌خصوص MAN است. بهره‌گیری از یک طراحی پیشرفته و دقیق و همچنین بهبود آیرودینامیکی در بعضی بخش‌ها که ضریب آیرودینامیک این کشنده را ۰.۴۵ رسانده است، در کنار استفاده از آلیاژهای مقاوم و همچنین یک موتور و گیربکس پرقدرت و به‌روز باعث شده است که مصرف سوخت این کشنده در مقایسه با هم‌کلاس‌های آن در حدود ۵درصد کمتر باشد. البته عایق‌سازی و ایزولاسیون این کابین نیز نسبت‌به دیگر محصولات شرکت مادر یک بهبود ۳۰درصدی دارد که آرامش و آسایش بیشتر راننده را در طی مسیر به همراه خواهد داشت.

داشبورد با یک طراحی دقیق و حساب‌شده، کاراکتر و طراحی خودش را گرفته است. فرمان نیز به‌گونه‌ای طراحی شده است که می‌توان انتظار یک ارگونومی خوب را از این کابین داشت. مجموعه نمایشگر پشت فرمان هم ترکیبی از یک طرح آنالوگ و دیجیتال است و در عین سادگی، عملکرد خوبی دارد.

برخورداری از استاندارد تصادفات و واژگونی «R۲۹»

کابین کشنده XT۱۸۶۵، استاندارد تصادفات و واژگونی R۲۹ را پاس کرده و به نسبت رقبا در آزمون‌ها بین ۳ تا ۱۵درصد در آزمون‌های مختلف ارتقا داشته است. میزان عایق‌بندی و ایزولاسیون کابین جهت حرارت و صدا نیز ۳۰درصد به نسبت محصولات قبلی ارتقا داشته است.

«KMC XT ۱۸۶۵»؛ کِشنده تازه‌ نفس و قدرتمند بازار

«KMC XT ۱۸۶۵»؛ کِشنده تازه‌ نفس و قدرتمند بازار

ویژگی‌های فنی کی‌ام‌سی «ایکس‌تی ۱۸۶۵»

موتور کی‌ام‌سی ایکس‌تی ۱۸۶۵ با ۵۶۰اسب‌بخار قدرت و ۲۶۰۰ نیوتون‌متر گشتاور از ساخته‌های کامینز است که تا پیش از این نیز در بازار محصولات تجاری کشور، دیده‌ایم. گیربکس نیز از نوع ۴+۱۲ سرعته اتوماتیک ساخت ZF است که این اشتراکات بین موتور و گیربکس با بعضی محصولات فعلی بازار، باعث تعمیر و نگهداری راحت‌تر خودروهای تجاری خواهد شد.

کشنده کارمانیا XT۱۸۶۵ دارای سیستم توزین بار واردشده روی محور عقب است که در اصطلاح عامیانه به آن باسکول دیجیتال می‌گویند.

این تکنولوژی که بیشتر روی خودروهای تجاری در حال کار در معادن و پروژه‌های راهسازی دیده می‌شود، برای اولین‌بار روی یک کشنده مونتاژی در کشور نصب شده است.

از محاسن این تکنولوژی می‌توان زیاد گفت اما یکی از مهم‌ترین آن‌ها، تقسیم بار دقیق و تعیین شکل بارگیری، طبق خواست راننده در بارهایی است که توزیع یکنواخت و گسترده نداشته و حجم کم اما وزن زیاد دارند.

اکسل پیشرفته این کشنده ساخت شرکت هِنده با تکنولوژی MAN آلمان بوده و میتنس‌فری است و یک‌میلیون و ۸۰۰هزار کیلومتر تست عملکردی را با موفقیت پاس کرده است.

«KMC XT ۱۸۶۵»؛ کِشنده تازه‌ نفس و قدرتمند بازار

امکانات رفاهی و ایمنی«KMC XT۱۸۶۵»

امنیت این کشنده‌ از اولویت‌های سازنده آن است. در این کشنده، سیستم‌های نظارت بر نقاط کور (BDS) با به‌کارگیری رادار یا سنسورهای مافوق صوت در یک‌چهارم انتهایی خودرو، اطلاعات قسمت‏‌های کناری خودرو را به راننده می‌دهند و علامت هشداردهنده تعبیه‌شده در آینه‌های جانبی یا در خودرو می‌تواند از خطــــرات موجود در جابه‌جایی بی‌موقــــع بین خطوط جلوگیری کند.

«KMC XT ۱۸۶۵»؛ کِشنده تازه‌ نفس و قدرتمند بازار

محورهای طراحی‌شده با تکنولوژی MAN آلمان با تعلیق بادی چهار بالن در عقب، کولر درجا و بخاری درجا، باسکول دیجیتال محور عقب، صندلی‌های تنظیم شونده بادی راننده و سرنشین با گرم‌کن و سردکن، ترمزهای دیسکی هر چهارچرخ به همراه ترمز ضدقفل، ترمز هوشمند خودکار، سیستم کنترل پایداری، کروزکنترل تطبیقی، رادار خط‌خوان، هشدار برخورد از جلو، بالابر هیدرولیکی و برقی کابین، چراغ‌های LED جلو مجهز به چراغ روز و سنسور نور، دوربین ۳۶۰ درجه، نمایش فشار هوای تایرها، یخچال، مخزن سوخت ۱۳۸۰ لیتری آلومینیومی، سیستم کیلس‌استارتر، سنسور باران، شیشه‌بالابرهای برقی به همراه آینه‌های جانبی برقی، استاندارد حمل مواد خطرناک ADR و.... از مهم‌ترین امکانات رفاهی و ایمنی این کشنده هستند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ