معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم خبرداد:

اختصاص بخشی از بودجه پارک‌ها به انجمن‌های علمی

اقتصاد ایران: معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: با تصویب هیات امنا؛ پارک‌های علم و فناوری اجازه دارند ردیف مشخصی از بودجه خود را به ارتباط با انجمن‌های علمی، دانشجویی اختصاص دهند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از وزارت علوم، سجاد محمدعلی نژاد در اجلاس معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها گفت: با تفاهم معاونت فناوری و معاونت فرهنگی وزارت علوم، ایجاد ارتباط انجمن‌های علمی با پارک‌های و علم و فناوری و مراکز رشد در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفته است.

وی افزود: برنامه‌های مختلفی برای ایجاد ارتباط انجمن‌های علمی با پارک‌های و علم و فناوری در ماه‌های گذشته انجام شد که برگزاری اولین دوره رویداد روشنا برای معرفی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی فعال در زمینه فناوری و ترویج فناوری از جمله این اقدامات بود.

معاون فناوری وزارت علوم در ادامه این نشست با اشاره به اینکه تمام تلاش ما شکل گیری دانشجویی است که به نیروی انسانی نخبه، دانا و ماهر نزدیک شود، اظهار کرد: ما در کنار آموزش رسمی به توانمندسازی نیز می‌پردازیم که بخش عمده‌ای از این مسیر در ارتباط با فعالیت‌های فرهنگی شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: اگر فردی به دنبال ورود به عرصه فناوری و دانش بنیان است، در ابتدا باید از ایده و نوآوری برخوردار بوده و توانایی تشکیلات مدیریتی داشته باشد همچنین باید از هوش هیجانی برخوردار باشد که به آسانی با بیرون ارتباط برقرار کرده و بازاریابی کند که هدف ما حمایت از این دسته از دانشجویان در عرصه فناوری است.

محمدعلی نژاد افزود: تشکل‌های دانشجویی برای انجام فعالیت های تیمی و خلق ایده‌های جدید برای حل مساله، بهترین افرادی هستند که می‌توانند به این سمت و سو حرکت کنند و باید اقدامات انجمن‌ها و تشکل‌های دانشجویی ساختار نظام‌مند داشته باشد تا خروجی برنامه‌ها موجب افزایش توانمندی دانشجویان برای حل مشکلات جامعه پس از فارغ‌التحصیلی باشد.

وی با تاکید بر افزایش تعامل و ارتباط مجموعه‌های دانشجویی با حوزه‌های مرتبط و واحدهای فناوری، تصریح کرد: در برنامه‌های راهبردی وزارت علوم نیز بر این موضوع تاکید شده است و علاوه بر توسعه توانمندی‌های فردی دانشجویان، شکل‌گیری گروه‌های فعال دانشجویی برای پاسخ به نیازهای فناورانه جامعه را دنبال می‌کنیم.

معاون وزیر علوم گفت: حوزه پژوهش و فناوری با اینگونه تعاملات فاصله داشتند و پر کردن این فاصله زمانبر خواهد بود اما انتظار ما این است که با محوریت رئیس دانشگاه، معاونت فرهنگی و حوزه‌های فناوری آن، از این موضوع حمایت کنند.

وی اظهار کرد: در سال جاری بر اساس مصوبه هیئت امنا، درصدی از بودجه پارک‌ها صرف حمایت از انجمن‌های علمی شوند و علاوه بر آن، این آمادگی وجود دارد نشست‌های اتحادیه‌ها در پارک‌های علم و فناوری برگزار شود تا دانشجویان با فضای پارک‌های علم و فناوری بیشتر آشنا شوند.

وی مراکز نوآوری و کارآفرینی را کوچکترین واحدهای فناور دانست و ادامه داد: شیوه‌نامه جدیدی در حال ابلاغ است که در آن پنج نوع مرکز کارآفرینی و نوآوری تعریف شده است که در آن، واحد بر اساس نیاز یک دستگاه شکل می‌گیرد و مراکز کارآفرینی می تواند توسط دانشجویان در دانشگاه‌ها تشکیل شود.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم افزود: بخش عمده‌ای از ظرفیت‌های انجمن‌های علمی باید صرف ترویج فناوری شود تا بتوانند در بدنه دانشجویان امیدبخشی کرده و به وسیله توسعه فناوری در کشور می‌توان ایجاد شغل کرده و مسائل را حل کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ