چرا مرسدس‌بنز در دنیای اسپرت‌ها بی‌رقیب است؟

اقتصاد ایران: مرسدس‌بنز سال 1998 میلادی نخستین هایپرکار خود را با نام CLKGTR به‌جهان معرفی کرد. این هایپرکار با تولید محدود 28 دستگاه و با طراحی زیبا و جذاب به‌عنوان شاهکار مهندسی مرسدس‌بنز، در ذهن‌ها جاودان باقی مانده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، از آن زمان 24 سال می‌گذرد و علاقه‌مندان و طرفداران مرسدس‌بنز در انتظار شاهکار دیگری همانند CLK بودند؛ تا این‌که حدود یک هفته قبل و به‌مناسبت 55 سالگی تاسیس واحد پرفورمنسی AMG کمپانی خوشنام و خوش‌آوازه مرسدس‌بنز از اسطوره جدید خود یعنی AMG ONE به‌صورت رسمی رونمایی کرد.

درباره هایپرکار جدید مرسدس‌بنز چه می‌دانیم؟

AMG را می‌توان در یک جمله خلاصه کرد؛ اوج تکنولوژی منحصربه‌‎فرد خودرو. AMG با محصولات اسطوره‌ای خود از جمله SLR مک‌لارن، SLS AMG و AMG GT اسپرت‌های منحصربه‌فردی را خلق کرده که اسپرت‌دوستان را به‌وجد می‌آورد. سال 2017 بود که در موتورشوی بین‌المللی آلمان، غرفه مرسدس‌بنز بیش از دیگر کمپانی‌های مطرح مورد توجه قرار گرفت.

هایپرکار مرسدس‌بنز بر پایه و اساس مهندسی AMG با نام AMG پروجکت وان معرفی شد. این هایپرکار اوایل به‌دلیل مشکلات آلایندگی، مجوز ورود به‌خیابان‌ها را نگرفت. حال پس از گذشت پنج سال، اعجوبه مهندسی AMG به‌خیابان‌ها آمده است.

هایپرکار تازه‌نفس مرسدس‌بنز یک خودرو تکرارنشدنی در تاریخ صنعت‌خودرو خواهد بود؛ زیرا تکنولوژی طراحی و ساخت این هایپرکار دقیقا همان مهندسی به‌کار رفته در فرمولا است.

آن‌چه مرسدس‌بنز به آن می‌بالد، استفاده از تکنولوژی فرمول‌یک در این هایپرکار تازه‌نفس است که برای نخستین‌بار در نسخه تولیدی محصول پرفورمنسی مرسدس‌بنز AMG به‌کار گرفته شده است.

چرا مرسدس‌بنز در دنیای اسپرت‌ها بی‌رقیب است؟

طراحی خارق‌العاده AMG ONE

AMG One مشابه هیچ‌یک از محصولات دیگر مرسدس‌بنز نیست. گوردن واگنر (مدیر ارشد طراحی مرسدس‌بنز) درباره AMG One می‌گوید: «این هایپرکار، نهایت تمام تلاش‌های تیم طراحی و مهندسی ما بوده که با بدنه زیبا، پویا و منحصربه‌فرد، پروژه خاص و متمایزی از مرسدس‌بنز است. ما به این خودرو ایمان داریم و می‌دانیم که نسل‌های بعدی آن را تحسین خواهند کرد.»

AMG One اگرچه با خطوط نرم و سیال که جزو زبان طراحی جدید مرسدس‌بنز است شکل گرفته، اما بازی احجام و پرهیز از حجم‌های اغراق‌آمیز، پیکره این هایپرکار را زیبا و جذاب جلوه می‌دهد.

گوردن واگنر در ادامه گفت: «تمرکز تیم طراحی روی زیباشناسی بوده و با اِلِمان‌های زبان جدید طراحی، خودرویی با پیکره زیبا و چشم‌نواز خلق شده است.»

با نگاهی به‌پروفیل این خودرو، حس هیجان و اسپرت بودن آن به‌بیننده القا می‌شود. پوزه نسبتا کشیده و متمایل به پایین، پشت کوتاه و فرم کمانی سقف (که با زاویه خاصی طراحی شده) سبب می‌شود دم کشیده روی آن و حجم‌های برآمده خاص روی گلگیرهای جلو و عقب و حجم منفی ایجادشده روی بدنه، در هماهنگی با حجم گلگیرهای جلو و عقب باشند.

چرا مرسدس‌بنز در دنیای اسپرت‌ها بی‌رقیب است؟

همچنین رینگ‌های 20 اینچی در عقب و 19 اینچی در جلو، کاراکتر فوق جذاب و سنگینی را برای این خودرو فراهم آورده است. چراغ‌های باریک و کشیده، فرم سه‌گانه کریستالی، پوزه‌ای که متمایل به‌پایین است و ورودی‌ هوا درون کاپوت و سپر، چهره کاملا تهاجمی و البته بسیار جذابی از این هایپرکار مرسدس‌بنز به‌نمایش می‌گذارند.

طراحان مرسدس‌بنز، نمای عقب AMG One را نیز به‌زیبایی طراحی کرده‌اند. در پشت محفظه سرنشینان، دو بخش فیبرکربنی که ورودی هوا روی آن طراحی شده، به‌چشم می‌خورد که با حجم‌ گلگیرهای عقب، حس پهن‌پیکر بودن این هایپرکار را به‌بیننده القا می‌کند. درعین حال چراغ‌های کشیده با گرافیک LED سه‌گانه، ورودی‌های هوا درون سپر و اسپویلر بزرگ فعال، ظاهری زیبا به AMG One می‌بخشند.

طراحان مرسدس‌بنز، دیفیوزر بزرگ و اگزوز مشابه حرف A با سه خروجی کروی‌شکل بزرگ و کوچک را به‌منظور افزایش هیجان در این بخش تعبیه کرده‌اند.

بخش دیگری از مهندسی مرسدس‌بنز AMG در طراحی این هایپرکار عبارتند از ورودی‌های هوای فعال در جلو زیر سپر، فلاپ‌های فعال روی گلگیرهای جلو، ورودی‌ هوا روی کاپوت، ورودی ‌هوا روی رکاب، دم کشیده‌ای که از سقف خودرو تا پشت خودرو امتداد پیدا کرده، ورودی ‌هوا روی سقف، اسپویلر فعال بزرگ در انتهای خودرو، ورودی‌ هوا روی سپر عقب و دیفیوزر بزرگ.

مرسدس‌بنز آیرودینامیک منحصربه‌فرد این خودرو را با ضریب درگ 0.27 به رخ می‌کشد. بنابه ادعای کمپانی مرسدس‌بنز، دم کشیده و اسپویلر بزرگ AMG One نیروی دان‌فورس را پنج برابر حالت استاندارد می‌کند.

چرا مرسدس‌بنز در دنیای اسپرت‌ها بی‌رقیب است؟

طراحی داخلی هیجان‌انگیز و اسپرت

با ورود به‌کابین و قرارگیری در پشت فرمان AMG One اوج اسپرت بودن و هیجان این خودرو را می‌توان به‌خوبی حس کرد. الگوی طراحی فرمولا در این هایپرکار به‌کار گرفته شده است.

استفاده از قطعات فراوان فیبرکربنی و غربیلک‌فرمان مربعی‌شکل، همان حس خودروهای فرمولا مرسدس‌بنز را تداعی می‌کند. استفاده از متریال چرم باکیفیت آلکانترا، دوخت باکیفیت در بخش بالای داشبورد، استفاده از متریال جیر در بخش پایین داشبورد و بخش برآمده کنسول مرکزی، حس خوبی را به راننده و سرنشین جلو هدیه می‌کند.

همچنین طراحی دو نمایشگر 10 اینچی افقی یکی برای کلاستر (مجموعه پشت آمپر) و دیگری برای سیستم اطلاعات-سرگرمی، فضای داخلی را مدرن جلوه می‌دهد. طراحی دریچه‌های افقی برای سیستم تهویه‌مطبوع در وسط داشبورد و دکمه استارت بزرگ قرمزرنگ در کنسول مرکزی، حس هیجان بیشتری را به‌راننده القا می‌کند.

کیفیت بالای مونتاژ و استفاده از قطعاتی مانند بلندگوهای باکیفیت، دستگیره درهای مزین‌شده به کروم و صندلی‌های تمام‌اسپرت با روکش باکیفیت جیر از جمله موارد برجسته کابین AMG One است.

کمپانی مرسدس‌بنز اعلام کرده که صندلی‌ها در پایین‌ترین نقطه قرار گرفته‌اند تا بالاترین سطح راحتی در اختیار راننده و سرنشین قرار گیرد. با توجه به‌زاویه شیشه جلو و موقعیت قرارگیری راننده نسبت به‌فرمان، کنترل و هدایت این خودرو هایپرکار فوق اسپرت دونفره مدرن بهبود یافته است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ