دستورهای مخبر به رئیس سازمان برنامه و بودجه

اقتصاد ایران: سرپرست ریاست جمهوری در نشست هیئت دولت به رئیس سازمان برنامه و بودجه، دستور داد که برای تأمین منابع سازمان فضایی و همچنین، توسعه کتابخانه‌های عمومی در سراسر کشور، مساعدت لازم را انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،محمد مخبر، امروز چهارشنبه در نشست هیئت دولت، با توجه به پرکاری، تلاش‌های مؤثر و دستاورد‌های ارزشمند مدیریت شهید دکتر رئیسی، تیز‌بینی و اِشراف ایشان در تشخیص اهم و مهم بودن مسائل کشور را عامل اصلی پیشرفت در انجام کار‌ها و به نتیجه رسیدن اقدامات اساسی و مهم بر زمین مانده دانست.

وی گفت: اگرچه این موفقیت‌های بزرگ دولت مردمی در زمان حیات رئیس جمهور شهید کمتر گفته می‌شد، اما امروز بسیاری از افراد با سلایق سیاسی گوناگون، لب به اعتراف گشوده‌ و به موفقیت‌ها و اقدامات ثمربخش دولت، اشاره می‌کنند.

سرپرست ریاست جمهوری در ادامه با تأکید بر اهمیت جمع‌بندی اقدامات و دستاورد‌های دولت و اطلاع‌رسانی شایسته درباره آن‌ها، عرصه سیاست خارجی را از موفق‌ترین حوزه‌های کاری دولت مردمی با محوریت شخص شهید رئیسی و همراهی شهید امیرعبداللهیان دانست.

مخبر به سرپرست وزارت امور خارجه مأموریت داد که برای مستندسازی و روایت هنرمندانه موفقیت‌ها و دستاورد‌های دولت در این عرصه و تأثیرات آن بر بخش‌های اقتصادی، سیاسی و امنیتی کشور اقدام کند.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های کشور در عرصه فضایی به نوعی در دولت سیزدهم دوباره احیا شد، با توجه به دستاورد‌های ارزشمند حاصل شده در این بخش با مدیریت و حمایت‌های رئیس جمهور شهید و همت و تلاش دست‌اندرکاران و دانشمندان جوان کشور، به داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه، دستور داد که برای تأمین منابع سازمان فضایی کشور، مساعدت لازم را انجام دهد.

تأمین منابع لازم برای تکمیل برنامه در حال اجرای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه توسعه کتابخانه‌های عمومی در سراسر کشور، برای ایجاد عدالت فرهنگی، دستور دیگر مخبر به رئیس سازمان برنامه و بودجه بود.

سرپرست ریاست جمهوری، همچنین با قدردانی از رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور برای برگزاری چهار آزمون استخدامی در دو ماه و نیم گذشته، برگزاری آزمون اختصاصی افراد دارای معلولیت برای اولین بار در کشور را از اقدامات ماندگار دولت شهید آیت‌الله رئیسی برای یکی از محروم‌ترین اقشار جامعه و گامی در جهت اجرای عدالت عنوان کرد.

در نشست امروز هیئت دولت، محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گزارشی از عملکرد نهاد کتابخانه‌های عمومی در دولت مردمی، با بیان اینکه این نهاد با حمایت‌های مداوم شخص رئیس جمهور شهید گام‌های مهمی در جهت توسعه عدالت فرهنگی برداشته است، از آماده افتتاح بودن ۴۰ کتابخانه بزرگ زیر نظر این نهاد در استان‌های کشور خبر داد و حمایت سازمان برنامه و بودجه در این زمینه را خواستار شد.

جواد اوجی، وزیر نفت نیز در این نشست با توجه به توقف عملیات تکمیل سکوی بخش ۱۳ آلفا در میدان گازی پارس جنوبی در دوره‌های گذشته، گفت: خوشبختانه در دولت مردمی، وضع این بخش، تعیین تکلیف و با انعقاد قرارداد‌ها عملیات بازسازی و نوسازی آن انجام شد و امروز بخش ۱۳ آلفا با همان عظمت بخش ۱۱ در میدان مشترک گازی، آماده بهره‌برداری است.

اوجی، همچنین از آماده افتتاح بودن طرح جمع‌آوری ۴.۵ میلیون متر مکعب از گاز‌های مشعل در میادین شرق و غرب کارون که می‌تواند به عنوان خوراک به پتروشیمی‌های ماهشهر تزریق شود، خبر داد و تصریح کرد: اجرای طرح‌های جمع‌آوری گاز‌های مشعل که در دوره‌های گذشته، مغفول و بدون اقدام باقی مانده بودند، در این دولت پیشرفت خوبی داشته و تا پایان امسال، ظرفیت جمع‌آوری گاز‌های مشعل به ۱۶ میلیون متر مکعب خواهد رسید.

وزیر نفت، تمهید مقدمات آغاز عملیات اجرایی بخشِ ۲ میدان مشترک یادآوران و میدان نفتی چنگوله در استان ایلام را نیز از دیگر اقدامات انجام شده در دولت مردمی دانست که با رویکرد استفاده از توان فنی و مهندسی متخصصان داخلی، پیگیری شده و به نتیجه رسیده است.

سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز با توجه به آغاز بهره‌برداری از ۴۰ دستگاه تصویربرداری از چمدان‌ها با اشعه ایکس که دیروز در فرودگاه‌ها و مبادی کشور انجام شد، گفت: مجموع این دستگاه‌ها که تا سال ۱۴۰۰ در کشور نصب شده، ۱۰۰ دستگاه بود که دیروز ۴۰ دستگاه به این ظرفیت اضافه شد و بخشی از آن‌ها نیز در مبادی ورودی و خروجی غرب کشور نصب شد تا معطلی زائران اربعین امسال به کمترین حد ممکن برسد.

افتتاح بزرگترین گمرک اختصاصی کشور در اصفهان، خبر دیگر خاندوزی در نشست امروز هیئت دولت بود که به گفته او، تسریع مبادلات شرکت‌های تولیدی بزرگ مستقر در این استان، از جمله مجموعه‌های تولید آهن و فولاد و کاهش هزینه‌های تولید آن‌ها را در پی خواهد داشت.

میثم لطیفی، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور نیز در گزارشی، برگزاری ۴ آزمون استخدامی از ابتدای امسال تاکنون را از افتخارات دولت مردمی در جهت اجرای عدالت در جذب نیرو برشمرد و گفت: از ابتدای امسال ۲ آزمون برای جذب نیرو در وزارت آموزش و پرورش، یک آزمون مختص ایثارگران و برای اولین بار، یک آزمون اختصاصی نیز برای افراد دارای معلولیت در مشاغل مناسب شرایط جسمی آنان برگزار شده است.

وی افزود: جمعه این هفته نیز پنجمین آزمون استخدامی در سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ