مقایسه سامسونگ گلکسی واچ FE با گلکسی واچ ۴

اقتصاد ایران: گرچه هنوز ساعت هوشمند Galaxy Watch FE معرفی نشده، ولی با توجه به اطلاعات موجود به مقایسه سامسونگ گلکسی واچ FE با گلکسی واچ ۴ می‌پردازیم.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  گزارش‌های اخیر نشان می‌دهند که سامسونگ خودش را‌ آماده عرضه یک ساعت هوشمند جدید و اقتصادی به‌نام گلکسی واچ FE می‌کند. هرچند زمان معرفی گلکسی واچ ۷ به‌عنوان پرچمدار ساعت‌های هوشمند سامسونگ هم نزدیک است. اما همانطور که می‌دانید، دستگاه‌های سری FE (فن ادیشن) سامسونگ به‌طور معمول نسخه ارزان‌تر پرچمداران این شرکت هستند. اطلاعاتی که وجود دارد هم نشان می‌دهند که گلکسی واچ اف ای، در واقع نسخه اقتصادی ساعت هوشمند گلکسی واچ ۴ سامسونگ است. ساعت هوشمند پرچمداری که سه سال پیش به بازار عرضه شده بود. همین قضیه باعث شده تا ما به فکر مقایسه سامسونگ گلکسی واچ FE با گلکسی واچ ۴ بی‌افتیم.

مقایسه سامسونگ گلکسی واچ FE و گلکسی واچ ۴

اگر به‌دنبال خرید یک ساعت هوشمند با برند سامسونگ هستید و بودجه خرید گلکسی واچ ۶ را ندارید، احتمالاً می‌خواهید کمی بیشتر در مورد Galaxy Watch FE بدانید. با توجه به جزئیاتی که تا به حال فاش شده، ما مقایسه‌ای را بین دو ساعت واچ اف ای و واچ ۴ انجام داده‌ایم که پاسخ بسیاری از سوالات شما هم در آن‌ها نهفته است.

طراحی و سخت‌افزار آشنا

تصویرهای لو رفته نشان می‌دهند که گلکسی واچ FE به‌عنوان یکی از گجت های ۲۰۲۴ سامسونگ، شباهت زیادی به گلکسی واچ ۴ خواهد داشت. این ساعت با یک قاب صفحه‌نمایش گرد و بدنه‌ای از جنس آلومینیوم دارای نمایشگر ۱.۲ اینچی سوپر امولد است. شباهت واچ FE به واچ ۴ لزوماً چیز بدی نیست؛ چرا که نسل قبلی برای طراحی شیک و راحتش مورد تحسین قرار گرفته است.

مقایسه سامسونگ گلکسی واچ FE با گلکسی واچ ۴

از نظر سخت‌افزار هم به نظر می‌رسد اوضاع به همین شکل است. گزارش‌ها حاکی از آن است که گلکسی واچ اف ای از همان تراشه اگزینوس W920 و ۱.۵ گیگابایت رم مانند واچ ۴ استفاده می‌کند. W920 همچنان پردازنده‌ای توانمند برای اجرای روان کارهای روزمره و ردیابی تناسب اندام است. این ساعت همچنین ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی خواهد داشت.

مقایسه سامسونگ گلکسی واچ FE با گلکسی واچ ۴

به همین ترتیب، واچ FE ویژگی‌هایی مانند مقاومت در برابر آب تا عمق ۵۰ متری و گواهینامه‌های IP68 و MIL-STD-810H را از واچ ۴ مدل ۲۰۲۱ به ارث خواهد برد.

تفاوت‌ها

شاید مهم‌ترین تفاوت بین این دو ساعت در بخش باتری نهفته باشد. گلکسی واچ ۴ با باتری ۳۶۱ میلی‌آمپر ساعتی، حدود ۴۰ ساعت شارژدهی ارائه می‌دهد که عملکرد متوسطی محسوب می‌شود. اما به نظر می‌رسد گلکسی واچ FE با باتری کوچک‌تر ۲۴۷ میلی‌آمپر ساعتی، تنها تا ۳۰ ساعت دوام بیاورد. هرچند، هر دو ساعت از شارژ مغناطیسی مشابهی پشتیبانی می‌کنند.

مقایسه سامسونگ گلکسی واچ FE با گلکسی واچ ۴

ساعت هوشمند گلکسی واچ 4 در زمان عرضه یکی از اولین مدل‌هایی بود که از سیستم‌عامل جدید Wear OS 3 پشتیبانی می‌کرد. Wear OS 3 در سال 2021 توسط سامسونگ و گوگل به‌صورت مشترک توسعه یافته است. در حال حاضر این ساعت با Wear OS 4 کار می‌کند و طبق گزارش‌ها، سامسونگ در حال تست Wear OS 5 روی گلکسی واچ 4 است.

از طرف دیگر، انتظار می‌رود که Watch FE به‌صورت پیش‌فرض با Wear OS 5 عرضه شود. همچنین ممکن است برای مدت طولانی‌تری نسبت به Watch 4 به‌روزرسانی‌های اصلی نرم‌افزاری را دریافت کند. بنابراین، نرم‌افزار می‌تواند یکی دیگر از عوامل تعیین‌کننده برای کسانی باشد که بین Galaxy Watch FE و Watch 4 تصمیم می‌گیرند.

مقایسه سامسونگ گلکسی واچ FE با گلکسی واچ ۴

در حال حاضر بزرگ‌ترین تفاوتی که در مقایسه سامسونگ گلکسی واچ FE با گلکسی واچ ۴ شاهد آن هستیم، می‌تواند قیمت باشد. برچسب FE‌ به‌طور معمول نشان‌دهنده یک نسخه ارزان قیمت‌تر از پرچمداران سامسونگ است. اگر این موضوع صحت داشته باشد، اولین ساعت سری FE سامسونگ مناسب کسانی خواهد بود که به‌دنبال یک ساعت هوشمند باکیفیت و با امکانات مناسب در کنار قیمت پایین‌تر از پرچمداران هستند.

جمع‌بندی

بر اساس شایعات موجود، به نظر می‌رسد Galaxy Watch FE خویشاوند نزدیکی برای Galaxy Watch 4 است. انتظار می‌رود طراحی اصلی، سخت‌افزار و به‌احتمال زیاد نرم‌افزار آن‌ها شباهت زیادی با یکدیگر داشته باشند. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، تفاوت کلیدی می‌تواند قیمت باشد و Watch FE را به یک نقطه ورود مقرون‌به‌صرفه‌تر به دنیای ساعت‌های هوشمند گلکسی تبدیل کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ