وزیر اقتصاد:

سیاست انقباضی دولت مستثناء ازبخش تولید است

اقتصاد ایران: وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: سیاست انقباضی پولی دولت مستثناء از تولید است به این معنا که بطور جدی از این بخش حمایت می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  احسان خاندوزی در نشست با شماری از فعالان اقتصادی استان اصفهان افزود: سال گذشته بدلیل برخی تنگناهای اقتصادی، مجموعه قوانینی تدوین کردیم اما بخش زیادی از این مقررات ناقص بود و امسال در جهت اصلاح آن گام برداشتیم.

وی با اشاره به سیاستگذاری‌های ارزی ادامه داد: هدف ما در نهایت این است که تولیدکنندگان که خود نقش مهمی در ارزآوری دارند، ضرر نکنند.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: مقررات رفع تعهد ارزی که با همکاری مجلس اصلاح شد، گوشه‌ای از دیدگاه حمایتی ما از بخش تولید و فعالیت اقتصادی است.

خاندوزی با تاکید بر حمایت از صنایع دستی و فرش دستباف گفت: این مقوله به قوانین متفاوت نیاز داشت تا به اصطلاح جان تازه بگیرد و ما در مباحث ارزی به کمک این بخش شتافتیم.

وی خاطرنشان کرد: بدلیل سیاست انقباضی دولت، دست بانک‌ها برای اعطای چندان باز نیست اما این موضوع در بخش تولید متفاوت خواهد بود.

وزیر اقتصاد با تاکید بر برخورد انضباطی مناسب با رفتار برخی بانک‌ها در استان‌ها اظهار داشت: برای مثال یک بانک خصوصی که در استان پول مردم را جمع آوری و در جایی دیگر سرمایه‌گذاری می‌کند، چه سود و کاربردی برای آن استان دارد؟ لذا نیازمند اصلاح است.

به گفته خاندوزی، در مدت اخیر ۲۵۰ هزار میلیارد تومان اضافه بر کنترل ترازنامه بانک‌ها مصوب هیات دولت ثبت شده است.

 وزیر امور اقتصاد و دارایی در برنامه ای یک روزه به اصفهان سفر کرده است.

بازدید از کارخانه فولاد مبارکه و افتتاح مجهزترین و بزرگترین گمرک اختصاصی کشور در این مجموعه از دیگر برنامه های سفر خاندوزی به اصفهان بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ