وزیر خارجه روسیه:

متن توافقنامه جامع با ایران مورد توافق است

اقتصاد ایران: وزیر خارجه روسیه در خصوص توافقنامه جامع با ایران بیان کرد که متن توافقنامه جدید همکاری جامع با ایران به طور کامل مورد توافق قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،   سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در نشست خبری پس از اجلاس وزرای خارجه گروه بریکس در شهر نیژنی نووگوراد در خصوص روند نهایی شدن توافقنامه جامع ایران و روسیه گفت: متن توافقنامه جدید همکاری جامع با ایران به طور کامل مورد توافق قرار گرفته است.

 لاوروف تاکید کرد که روسیه به انعقاد توافقنامه همکاری با ایران متعهد است و آماده است به محض حل و فصل مسائل رویه‌ای از سوی تهران این کار را انجام دهد.

سرگئی لاوروف اعلام کرد: در مورد کار بر روی قرارداد دولتی همکاری میان ایران و روسیه باید گفت، علی رغم اینکه متن پیش‌نویس به صورت کامل به توفق رسیده است، اما هنوز نمی‌توان آن را امضا کرد. برای آنکه این قرارداد باید به تایید روسای جمهور دو کشور برسد. امضای آن در طرف ایرانی نیازمند اجرای برخی روال (مراحل تشریفاتی) قانونی در مورد آن موضوعاتی است که در متن قرارداد نوشته شده است.

لاوروف در ادامه افزود: این اقدامات و روال فعلا انجام نشده‌اند، اما در ملاقات با سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، ما پایبندی خود را به این سند تایید کردیم. قرار است این سند روابط ایران و روسیه را مرحله بسیار جدیدی ارتقا دهد.

لاوروف درپایان تاکید کرد: به محض اینکه در ایران مراحلی که یادآور شدم، اجرا شود، ما می‌توانیم این کار را انجام دهیم.

پیشتر نیز دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در پاسخ به سؤالی پیرامون ادامه کار به‌روی قرارداد جامع همکاری‌های ایران و روسیه گفت: «در مجموع کار در جریان است؛ اما طبیعتاً با توجه به وضعیت موجود در تهران و آماده‌سازی انتخابات ریاست‌جمهوری، بدیهی است که زمان‌بندی این کار اندکی  به تأخیر خواهد افتاد».

وی خاطرنشان کرد: ممکن است روند کار به‌دلیل آماده‌سازی انتخابات ریاست‌جمهوری و تغییر مقامات در دولت ایران ـ در صورتی که چنین تغییراتی وجود داشته باشد ـ دچار تأخیر شود، اما در مجموع این موضوع تغییری در اصل داستان ایجاد نمی‌کند.

پسکوف تأکید کرد: قصد داریم روابط خود را با ایران بیشتر توسعه بخشیم و بر همین اساس چارچوب حقوقی  مناسبات بین دو کشور را ارتقا دهیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ