رئیس اتاق تهران اعلام کرد:

احتمال منتفی شدن تعطیلات دو روزه در هفته

اقتصاد ایران: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با بیان اینکه بخش خصوصی مخالف تعطیلی دو روزه در هفته است، گفت: با توجه به رد شدن تعطیلی روزهای شنبه در مجمع تشخیص مصلحت نظام، احتمالاً تعطیلی دو روزه در هفته نیز توسط شورای نگهبان تایید نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  محمود نجفی عرب امروز (سه‌شنبه ۲۲ خرداد) در شانزدهمین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به منتفی شدن تعطیلی روزهای شنبه در مجمع تشخیص مصلحت نظام، احتمال منتفی شدن تعطیلی دو روزه در هفته را توسط شورای نگهبان نیز قوی دانست.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی نیز مخالف تعطیلی دو روزه به جهت اخلال در کسب و کارها است، افزود: موضع اتاق بازرگانی مخالفت با تعطیلی دو روزه در هفته به ویژه پنجشنبه‌ها بود که موجب کاهش روزهای کاری مشترک با اکثر کشورها به سه روز در هفته می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: هیات عالی نظارت تشخیص مصلحت نظام با افزایش تعطیلات مخالفت کرده و در آن جلسه بیان شد که پنجشنبه تعطیل رسمی نیست و تمام دستگاه‌های دولتی موظف به ارائه خدمات در این روز به تجار هستند.

نجفی عرب بیان کرد: دولت سیزدهم نیز برای افزایش تعطیلات هفتگی پا فشاری نداشته و با توجه به آسیب سالانه حدود ۱۰ میلیارد دلاری طرح کمیسیون اجتماعی مجلس برای تغییر تعطیلی روزهای پنجشنبه به شنبه تغییر کرد، اما با حضور بنده در جلسه هشتم خرداد هیات عالی نظارت مجمع به عنوان نماینده بخش خصوصی، کلیت طرح منتفی شد.

وی تاکید کرد: با توجه به اعمال نظر کمیسیون اجتماعی و نتیجه جلسه هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، بررسی طرح تعطیلی دو روزه در شورای نگهبان نیز به استناد مصوبه مجمع، به احتمال قوی موجب منتفی شدن کلی تعطیلی شنبه یا پنجشنبه به عنوان دومین روز تعطیلات هفتگی خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ