رئیس سازمان ملی زمین و مسکن:

تخصیص ۴۸ هزار هکتار زمین برای ساخت مسکن

اقتصاد ایران: رییس سازمان ملی زمین و مسکن از تخصیص ۴۸ هزار هکتار زمین برای ساخت مسکن خبر داد و گفت: ۱۰۰ نقطه برای شهرک‌سازی مکان‌یابی شده که ۶۰ نقطه آن به تصویب رسیده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،   ارسلان مالکی رئیس سازمان ملی زمین و مسکن امروز (سه‌شنبه، بیست‌ودوم خردادماه) در نشست خبری با اشاره به اینکه ۴۸ هزار هکتار زمین برای ساخت مسکن در کشور تخصیص داده شده است، گفت: در بخش زمین در دولت سیزدهم اتفاقات بزرگی افتاد و تا پیش از استقرار دولت برنامه جدی در بخش مسکن وجود نداشت.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تا پیش از دولت سیزدهم تأمین زمین برای ساخت مسکن با کندی انجام می‌شد و حتی در مقاطعی با توقف همراه بود، به‌طوری که با کسری شدید زمین مواجه بودیم.

وی از تحصیل ۱۵۳ هزار هکتار زمین در یک‌هزار روز خدمات دولت سیزدهم خبر داد که ۱۱۰ هزار هکتار آن برای ساخت مسکن مورد مطالعه کارشناسی قرار گرفت.

مالکی اظهار داشت: از آمار یاد شده ۴۸ هزار هکتار به صورت قطعی در اختیار طرح مسکن قرار گرفت و با تخصیص ۳۱ هزار هکتار برای مسکن نیز در کارگروه‌های کارشناسی مخالفت شد؛ این مساله نشان می‌دهد ما هر زمینی را برای ساخت مسکن اختصاص ندادیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی از به کارگیری ۵۰ مشاور تخصصی شهرسازی خبره به منظور مکانیابی شهرک‌های مسکونی در سطح کشور خبر داد و گفت: حاصل مطالعه این افراد شناسایی ۱۰۰ نقطه در کشور به منظور شهرک سازی بود که تاکنون ۶۰ شهرک مرحله تصویب را در کارگروه‌های فنی تخصصی و شورای برنامه‌ریزی طی کرده و عملیات اجرایی آماده سازی و ساخت در ۱۱ شهرک نیز آغاز شده است.

وی ادامه‌داد: در مدت یک‌هزار روز خدمات دولت سیزدهم پنج هزار و ۹۰۰ هکتار اراضی مازاد دستگاه‌ها و نهادها شناسایی شد و همچنین در توافق با بخش خصوصی و نهادهای دارای زمین ۲۳ هزار هکتار زمین شناسایی و بخش زیادی از توافقات به این منظور انجام شد. در عین حال توافقاتی در همین زمینه با بنیاد مستضعفان و اوقاف داشتیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ