لزوم توجه به آموزش سبک زندگی در سرزمین وحی

اقتصاد ایران: نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بر توجه به آموزش سبک زندگی در سرزمین وحی در برنامه های مرکز پزشکی حج و زیارت تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب سرپرست حجاج ایرانی به اتفاق سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت با حضور در هتل «ورقان النور» ضمن بازدید و سرکشی از دفتر پاسخگویی به سوالات شرعی، رستوران، انبار تدارکات و تغذیه، خشک‌شویی و درمانگاه و آشپزخانه در جریان فعالیت این بخش‌ها و نکات مطرح شده توسط زائران در باره خدمات ارائه شده در این مجموعه چند هزار نفری قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، با توجه به اینکه شماری از زائران این هتل از کیفیت و نحوه ارائه غذا گله داشتند، سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت توصیه‌های لازم را به مسئولان و دست‌اندرکاران در مورد طبخ غذا بیان و یادآور شدند که ذائقه ایرانی غذای گرم می‌پسندد و باید غذا گرم به دست زائران برسد.

گفتنی است که هتل ورقان النور تنها هتل خود پخت در میان بیش از ۶۰ هتل زائران ایرانی است و به امکانات و تجهیزات خوبی برای طبخ غذا مجهز است. برای زائران بقیه هتل‌ها غذا در دو آشپزخانه مرکزی در مکه طبخ و توزیع می‌شود.

سرپرست حجاج ایرانی در بدو ورود به این هتل که بیش از پنج هزار زائر از ۱۶ استان کشور از جمله تهران، مشهد، خوزستان، فارس، ارومیه، یزد و آذربایجان شرقی ساکن هستند، با صلوات و خوش‌آمدگویی زائران مورد استقبال قرار گرفت و پس از آن حجاج نکاتی را با حجت الاسلام والمسلمین نواب و همراهان در میان گذاشتند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در خصوص اعزام زائران به لزوم توجه به استطاعت جسمی اشاره کرد و اظهار داشت: قرار است از سال آینده زائران پیش از واریز وجه برای ثبت نام، استطاعت جسمی‌شان برای مشرف شدن به حج احراز شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب در حین بازدید از درمانگاه مستقر در این مجموعه نیز که به همراه دکتر سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت صورت گرفت، پیشنهاد کرد تا زائران پیش از اعزام به سرزمین وحی با سبک زندگی در سرزمین وحی آشنا شوند چراکه این امر در جلوگیری از مبتلا شدن به برخی بیماری‌ها مؤثر است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هم توضیح داد که کلاس‌هایی همچون بهداشت محیط، بیان موضوعات مرتبط با پیشگیری از ابتلاء به برخی بیماری‌ها و سخنرانی آموزشی در قالب نکات توجیهی به زائران بیت‌الله الحرام منتقل می‌شود و این امر می‌تواند در قالب دوره آموزشی در قالب جلسات آموزشی فرهنگی و اجرایی که برای کاروان‌ها برگزار می‌شود به صورت مجازی و حضوری مورد توجه قرار گرفته و اجرایی شود.

در پایان این بازدید، مسؤولان حوزه حج و زیارت در طبقه همکف با زائران به گفتگو نشستند و ضمن شنیدن نقطه نظرات و مطالب حجاج، در خصوص موارد مطرح شده توضیح لازم را ارائه کردند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ