خزعلی مطرح کرد؛

نگاه به اشتغال بانوان باید عادلانه باشد

اقتصاد ایران: معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور با تاکید بر اینکه اشتغال بانوان باید با نگاه عادلانه دیده شود گفت: بسیاری از خانم‌ها مانند مردان کار می‌کنند و ارزیابی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،   نشست بررسی تشکیل کارگروه اشتغال بانوان با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

این نشست با هدف تصمیم‌گیری در خصوص تشکیل و ساختار کارگروه جهت اجرایی سازی بند ۳ ماده ۸۰ ذیل سرفصل خانواده و جمعیت با موضوع اشتغال بانوان با رعایت نقش زن در خانواده برگزار شد و نمایندگان دستگاه‌ها نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دادند.

در ادامه نشست انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، ضمن بیان اینکه یکی از چالش‌های پر بسامد فکری و دغدغه‌های بانوان که معاونت با آن روبرو است تعارض کار منزل و خارج از خانه و لزوم برقراری تعادل بین این دو مسؤولیت است، گفت: تشکیل این کارگروه در برنامه هفتم و در ستاد ملی زن و خانواده مصوب شد و اعضا ثابت آن نمایندگان وزارت کار، سازمان اداری استخدامی، معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، مرکز پژوهش‌های مجلس می‌باشند و به فراخور اعضا دستگاه‌های دیگر دعوت می‌شوند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد: با انجام برنامه‌ریزی متناسب اشتغال بانوان با نگاه عادلانه دیده شود. بسیاری از شرایط که خانم‌ها با آن روبرو هستند مورد توجه قرار نمی‌گیرد مانند مردان کار و عمل می‌کنند و ارزیابی‌ها هم مانند مردان دیده می‌شود و نیاز است با توجه به نیاز خانواده، برنامه‌ریزی مناسب با الگوی سوم برای زنان داشته باشیم و آن را به عنوان الگوی مناسب به جهان معرفی کنیم.

بررسی وضعیت زنان و انعطاف‌های شغلی که در جهان اعمال می‌شود، اصلاح نظام مسائلی که در مسئله زنان وجود دارد، احصاء مواردی که به صورت جنسیتی در قانون دیده شده و حمایت‌های مورد نیاز در بخش دولتی یا غیر دولتی بخصوص برای زنان در سنین باروری ۲۰-۴۰ سال بجز مرخصی زایمان، بیمه در مشاغل خانگی، مشاغل بخش دولتی و خصوصی، بازنشستگی، به رسمیت شناخته شدن خانه داری به عنوان شغل مواردی است که در این کار گروه به آن پرداخته خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ