تمجید قهرمان جهان ازهنرنمایی یزدانی درمجارستان

اقتصاد ایران: تهران- ایرنا- دارنده چهار مدال طلای کشتی آزاد جهان گفت: کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد می‌تواند در بازه زمانی ۲ ماهه تا المپیک شرایط بدنی خود را تقویت کند تا دومین طلای المپیکی خود را ضرب کند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، رقابت‌های کشتی آزاد رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی جام امره پولیاک و وارگا یانوس روزهای ۱۷ و ۱۸ خردادماه در شهر بوداپست مجارستان برگزار شد و تیم منتخب کشتی آزاد کشورمان با ۸ نماینده به یک طلا، ۲ نقره و ۲ برنز، بعنوان نایب قهرمانی دست یافت.

در پایان این مسابقات حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم به مدال طلا دست یافت. عباس ابراهیم‌زاده در وزن ۶۵ کیلوگرم و عادل پناهیان در وزن ۷۹ کیلوگرم به مدال نقره رسیدند و شهداد خسروی در وزن ۶۱ کیلوگرم و علی رضایی در وزن ۷۴ کیلوگرم صاحب مدال برنز شدند.

ابراهیم جوادی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مبارزه‌های حسن یزدانی را در تورنمنت رنکینگ‌دار مجارستان پیگیری کردم، او در مبارزه‌هایی که انجام داد، تسلط کافی داشت و پس از دوری هشت ماهه بدون کوچک‌ترین دردی همه کشتی‌ها را با پیروزی پشت سر گذاشت. امیدوارم بتواند همانند تورنمنت مجارستان در المپیک موفقیت خود را تکرار کند تا به نشان طلا برسد.

دارنده مدال برنز بازی‌های المپیک ۱۹۷۲ مونیخ، بیان کرد: فاصله زمانی تا المپیک، می‌تواند به نفع یزدانی باشد تا بتواند آمادگی خود را افزایش دهد. در تورنمنت مجارستان یزدانی با سه آزادکار المپیکی از کشورهای پورتوریکو، ژاپن و قزاقستان کشتی گرفت و مقابل آنان به هیچ عنوان دست و پا بسته نبود. با وجود اینکه در کشتی نخست، دست به عصا کشتی گرفت ولی در دیدارهای بعدی خود به مراتب کشتی بهتری را از خود به نمایش گذاشت به طور قطع این پیروزی‌ها از لحاظ روحی و روانی یزدانی را برای موفقیت در پاریس امیدوار کرد.

وی در خصوص علت امتیاز دادن به برخی حریفان در بوداپست نیز گفت: او ۷ ماه از میادین دور بود و این طبیعی است که با همه آمادگی خودش در بوداپست حضور نداشت. یزدانی باید همه تلاش و همت خود را برای موفقیت در پاریس به کار گیرد تا بتواند به دومین طلای المپیک برسد. البته یکی از ضعف‌های یزدانی مربوط به زیرگیری و پا است که باید کادر فنی این ضعف را تا حدودی کاهش دهد.

دارنده ۴ مدال طلای جهانی ادامه داد: در دوره ما آنالیز کافی از سبک مبارزات حریفان صورت نمی‌گرفت و به صورت سنتی مقابل آنان حاضر می‌شدیم اما اکنون شرایط تغییر کرده و با آنالیز می‌توان نقاط قوت و ضعف حریفان را بررسی کرد؛ این واکاوی می‌تواند موفقیت نمایندگان کشورمان را در این آوردگاه تا حدودی تضمین کند.

جوادی در خصوص مبارزه احتمالی یزدانی با آرون باروکس در المپیک نیز گفت: این دو تاکنون در هیچ آوردگاهی با یکدیگر مبارزه نکرده‌اند و نمی‌توان تحلیل خاصی از سبک مبارزات آنان ارائه کرد. با توجه به غیبت دیوید تیلور، یزدانی می‌تواند در المپیک کشتی بهتری از خود به نمایش بگذارد و با توانایی و تجربه فردی می‌تواند این رقیب خود را نیز شکست دهد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ