هاآرتص در گزارشی اعلام کرد؛

تحریم‌ها شرایط اقتصادی اسرائیل را وخیم کرد

اقتصاد ایران: روزنامه عبری زبان هاآرتص اعتراف کرد تحریم‌های اقتصادی اعمال شده توسط کشورهای مختلف علیه اسرائیل اوضاع اقتصادی آن را در شرایط جنگی بدتر کرده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، این رسانه عبری زبان در گزارشی در این رابطه تاکید کرد، شدت واکنش‌های جهانی به رفتارهای اسرائیل در جنگ علیه نوار غزه روز به روز شدیدتر می‌شود و همین امر بازخوردهای خود را در چارچوب سلسله تحریم‌ها و تبعات دیپلماتیک نشان می‌دهند.

این رسانه عبری زبان در گزارش خود با اشاره به اقدام کشورهایی اروپایی چون اسپانیا، نروژ و ایرلند در به رسمیت شناختن دولت فلسطین و برنامه چند کشور دیگر برای برداشتن گام‌های مشابه در این رابطه نوشت: کشورهای دیگری مانند جزایر مالدیو ورود اسرائیلی‌ها را ممنوع اعلام کرد تا با این کار خود انزوای اسرائیل در صحنه بین المللی افزایش پیدا کند.

به اعتقاد تهیه کنندگان این گزارش، شکست‌های پی در پی اسرائیل در بخش دیپلماسی بیانگر از بین رفتن آستانه صبر جهانی در قبال جنگ ویرانگر اسرائیل علیه نوار غزه است، که نماد آن با به رسمیت شناختن دولت فلسطین توسط کشورهای اروپایی دامنه دیپلماسی اسرائیلی را محدود کرد.

هاآرتص در بخش دیگری از این گزارش به اشاره به تحریم‌های اقتصادی اعمال شده علیه اسرائیل نوشت: عواقب اقتصادی همراه با واکنش‌های جهانی هم برای تل‌آویو باعث به وجود آمدن شرایط وخیم و در عین حال بلند مدت شده است، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه تحریم‌های را در رابطه با صدور کالا و مواد خام به اسرائیل مصوب کرد.

فرانسه هم مشارکت اسرائیل در نمایشگاه یورو ساتوری 2024 که یک نمایشگاه دفاعی و تسلیحاتی است را لغو کرد، امری که خود ضربه‌ای بزرگ به صنایع نظامی اسرائیل است، در بخش فعالیت‌های تجاری، شمار زیادی از شرکت‌های بزرگ روابط خود را با اسرائیل قطع کردند.

این رسانه عبری زبان در ادامه با اشاره مصداقی به تعداد زیادی از شرکت‌ها و برندها در تغییر رویه تعاملی خود با اسرائیل به دلیل تحریم‌های اعمال شده توسط مردم کشورهای مختلف علیه آنها، آن را ضربه‌ای به اقتصاد اسرائیل توصیف کرد.

در این گزارش تاکید شده است که بخش‌های تک و فن‌آوری‌های پیشرفته در اسرائیل که روزگاری پیشران اقتصاد آن محسوب می‌شد نیز بر اثر جنگ غزه دچار پس رفت شده است و با وجود آن که تحریم‌های مستقیمی علیه آن صورت نگرفته اما شاهد آن هستیم که سرمایه گذاران خارجی با وسواس و احتیاط خاصی مسئله همکاری با این شرکت‌ها را بررسی می‌کنند و همین امر باعث کاهش فعالیت‌های سرمایه گذاری شده است.

هاآرتص در پایان گزارش خود هم نتیجه می‌گیرد: در سایه شتاب گرفتن جریان تحریم‌های بین المللی علیه اسرائیل، مصرف کنندگان اسرائیلی خود را برای فشارهای بیشتر اقتصادی آماده می‌کنند، فشارهایی که با ناتوانی کابینه در تعامل کارآمد با این مسایل همراه خواهد شد و از اینرو باید شاهد تعمیق مشکلات مالی آنها در ماه‌های آینده باشیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ