معاون وزیر صمت اعلام کرد:

تعیین سهمیه واردات تلفن همراه به‌شرط گارانتی

اقتصاد ایران: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: واردکنندگان تلفن همراه باید سامانه خدمات پس از فروش و همچنین سامانه شفاف فروش داشته باشند که در این صورت سهمیه واردات آنها افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، علیرضا شاه‌میرزایی، امروز یکشنبه ۲۰ خرداد در نشست خبری افزود: رتبه‌بندی واردات کار مهمی بود که در سال گذشته به نتیجه رسید.

وی در مورد خدمات پس از فروش تلفن همراه ادامه داد: پارسال تمام واردکنندگان تلفن همراه تعهد دادند نسبت به ارائه خدمات پس از فروش و شفافیت فروش اقدام کند. در حال حاضر ۳ شرکت اصلی در حوزه واردات تلفن همراه سامانه‌های خود را شفاف کردند.

معاون وزیر صمت خاطرنشان کرد: هفته گذشته رتبه‌بندی واردکنندگان را تغییر دادیم که در همین راستا مقرر شد میزان ثبت سفارش بر اساس اقدام‌های شرکت در حوزه خدمات پس از فروش باشد. هم اکنون نیز در حال رتبه‌بندی شرکت‌ها بر همین مبنا هستیم. درصورتی‌که شرکت‌ها شفاف باشند سقفشان در ثبت سفارش افزایش می‌یابد.

وی درباره وضعیت خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۱ تأییدیه خدمات پس از فروش واردات خودرو (در برندهای مختلف) داریم. ۸ مجموعه نیز در حوزه واردات خودروهای برقی تأییدیه خدمات پس از فروش گرفته‌اند.

معاون وزیر صمت با اشاره به خدمات پس از فروش برای واردات اتوبوس ادامه داد: درگذشته موانعی در حوزه خدمات پس از فروش اتوبوس‌های وارداتی داشتیم که این موارد رفع شده و اکنون مشکلی نداریم؛ در حال حاضر ۲۳۰ نوع اتوبوس تأییدیه خدمات پس از فروش دارند.

شاه‌میرزایی افزود: توانایی ارائه خدمات را بر اساس شاخص‌هایی از جمله تعداد تعمیرگاه‌ها، ابزارها و… تدوین کرده‌ایم و شرکت‌های بازرسی تخصصی بر شرایط رعایت استاندارد هم نظارت می‌کنند.

ساختار ستاد تنظیم بازار تغییر کرد

وی درباره ستاد تنظیم بازار گفت: ترکیب ساختار ستاد تنظیم بازار تغییر کرده است و ریاست آن از آقای مخبر به وزیر صنعت تغییر کرده است.

معاون وزیر صمت ادامه داد: اولین جلسه ستاد تنظیم بازار با ریاست جدید و تغییر در ساختار امروز برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه با اختیارات وزارت صمت این وزارتخانه دخالت‌های بیشتری در تنظیم بازار انجام خواهد داد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ