رئیس سازمان فضایی خبرداد:

برنامه‌ریزی برای پرتاب چند ماهواره در سال جاری

اقتصاد ایران: رئیس سازمان فضایی ایران با اعلام اینکه برای سال جاری برنامه‌های متعددی برای پرتاب ماهواره به فضا داریم، گفت: در دولت سیزدهم و با اراده و عزم رئیس جمهور شهید دستاوردهای فضایی چشمگیری داشتیم.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  حسن سالاریه صبح امروز (یکشنبه ۲۰ خرداد) در مراسم گردهمایی فعالان بخش خصوصی صنعت فضایی برای پاسداشت زحمات شهید جمهور آیت‌الله رئیسی، اظهار داشت: در دولت سیزدهم دستاوردهای فضایی خوبی داشتیم که اراده رئیس جمهور در این مساله بسیار تاثیرگذار بود.

وی افزود: بسیاری از پروژه‌های فضایی در دنیا شکست‌های متعددی داشتند و ما عموماً قسمت موفق قضیه را می‌بینیم، اما سختی، شکست‌ها و فشارهای روحی و روانی که روی متخصصیا آن حوزه است را نمی‌بینیم. پشت تمام موفقیت‌هایی که رخ می‌دهد ده‌ها اتفاق ناموفق است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بدون پذیرش ریسک‌ها، صنعت فضایی در کشور رشد نخواهد کرد؛ البته بودجه نیز اهمیت دارد، اما بعد از اراده و عزم قرار گرفته است.

سالاریه ادامه داد: در دولت سیزدهم و به ویژه در رئیس جمهور شهید اراده و عزم را دیدیم؛ تشکیل جلسه شورای عالی فضایی پس از ۱۱ سال، پیگیری‌های مستمر رئیس جمهور در حوزه صنعت فضایی و اجرایی شدن اتفاقات این حوزه همگی از دستاوردهای حوزه فضایی است.

وی بیان کرد: امروز گرد هم آمدیم که یکبار دیگر در حوزه فضایی با یکدیگر عهد ببندیم که صنعت فضایی در مسیر پیشرفت باقی بماند و در دولت‌های بعدی نیز ادامه پیدا کند. در این دوره بخش خصوصی توانستند در حوزه فضا فعالیت تاثیرگذاری داشته باشند که این مساله نیز مورد تاکید رئیس جمهور شهید بود.

رئیس سازمان فضایی ایران تاکید کرد: در سال جاری آماده پرتاب‌های متعدد در حوزه فضایی هستیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ