مدیرعامل صندوق ملی مسکن خبرداد:

تزریق ۱۰ همت ازمنابع نفتی به پروژه‌های مسکن

اقتصاد ایران: مدیرعامل صندوق ملی مسکن از وصول ۱۰ هزار و ۱۹۵ میلیارد تومان از منابع نفتی ۲ میلیارد دلاری مربوط به استجازه رهبری به پروژه‌های مسکن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، محمدرضا مهدیار اسماعیلی مدیرعامل صندوق ملی مسکن امروز (یکشنبه، بیستم خردادماه) در نشست خبری با اشاره به صندوق ملی مسکن به متقاضیان مسکن دهک‌های یک تا چهار تسهیلات قرض‌الحسنه مسکن پرداخت می‌کند، گفت: مشمولین دهک‌های یک تا چهار که در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند، علاوه بر بهره‌مندی از تسهیلات مسکن این طرح، از صندوق ملی مسکن هم تسهیلات قرض‌الحسنه دریافت می‌کنند.

اسماعیلی افزود: بازپرداخت این تسهیلات به صورت ۱۵ ساله و صرفاً با پرداخت ۲ درصد کارمزد به بانک خواهد بود و صندوق ملی مسکن، از دریافت‌کنندگان تسهیلات، سود یا کارمزدی دریافت نخواهد کرد.

مدیرعامل صندوق ملی مسکن میزان تسهیلات پرداختی به دهک‌های یک و ۲ را ۴ میلیارد ریال و میزان تسهیلات متقاضیان دهک‌های ۳ و ۴ را ۳ میلیارد ریال اعلام کرد.

ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان و فولاد

وی گفت: در ادامه حمایت‌های این صندوق از سازندگان مسکن، پس از اجرایی شدن خرید فولاد در سال گذشته، امسال خرید سیمان به منظور تزریق به پروژه‌های مسکن کشور در برنامه صندوق ملی مسکن قرار دارد.

مدیرعامل صندوق ملی مسکن کاهش قیمت مصالح برای سازندگان با حذف واسطه‌ها و افزایش سرعت پیشرفت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن را دستاوردهای مهم ورود این صندوق به عرصه خرید مصالح ساختمان سازی عنوان کرد و افزود: علاوه بر این با خریدهایی که به صورت عمده با حجم بالا و به صورت نقد از طریق بورس صورت می‌گیرد، از تولیدکنندگان داخلی مصالح ساختمانی هم حمایت می‌شود.

وی اظهار کرد: فولادهای خریداری شده در سال گذشته توسط این صندوق به زودی به پروژه‌های بنیاد مسکن در تزریق شد و طبق مصوبه هیأت امنای صندوق ملی مسکن در اجرای تبصره‌های ۱ و ۲ ماده ۱۳ قانون جهش تولید مسکن به این صندوق اجازه داده شده تا نسبت به خرید سیمان و فولاد از طریق بورس کالا یا سایر روش‌های مصوب در شورای‌عالی مسکن اقدام کند.

انعقاد قرداد ۷۸۴ متقاضی مسکن در بانک‌ها

اسماعیلی با اشاره به اینکه ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی یکی‌از وعده‌های انتخاباتی رئیس‌جمهور شهید بود که تأمین و ساخت این تعداد واحد مسکونی هم‌قانون و هم نیاز کشور بود، گفت: پروژه‌های نهضت ملی مسکن از ابتدا تاکنون از ۲ میلیون و ۶۰۳ هزار واحد عبور کرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در این زمینه تاکنون ۴۰۰ هزار میلیارد تومان منابع جذب شده که ۲۳۴ هزار میلیارد تومان آن به‌طور مستقیم توسط مردم تأمین شده و ۱۳۷ هزار میلیارد تومان در قالب تسهیلات بانکی بوده است.

وی یادآور شد: هم‌اکنون ۲ میلیون و ۱۸۰ هزار متقاضی به بانک‌ها معرفی شدند که ۷۸۴ هزار متقاضی قرارداد انعقاد کردند و ۹۵۹ هزار نفر در صف انعقاد قرار دارند، البته بیش‌از ۴۴۰ هزار متقاضب نقص پرونده داشتند.

این مقام مسؤول ادامه داد: ۱۰ هزار و ۱۹۵ میلیارد تومان از منابع نفتی ۲ میلیارد دلاری مربوط به استجازه رهبری در بخش نخست برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن وصول شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ