کاهش سهم پرداختی بیماران دراولویت مجلس جدید

اقتصاد ایران: نماینده ملایر در مجلس کاهش سهم پرداختی بیماران در فرآیند درمان و همچنین اجرای طرح پزشک خانواده را اولویت‌های مجلس دوازدهم در حوزه بهداشت و درمان عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، احمد آریایی‌نژاد در مورد اولویت‌های مجلس دوازدهم، گفت: بی تردید مسائل اقتصادی در اولویت مجلس و دولت پیش رو خواهد بود، اما در کنار موضوعات اقتصادی، مباحث سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در دستور نمایندگان قرار می‌گیرد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی بررسی موضوعات بهداشت و درمان را از اولویت نمایندگان در کنار سایر مباحث دانست و افزود: شعار پیشگیری بهتر از درمان است باید در چارچوب عمل در قوه مجریه به مرحله اجرایی شدن برسد، امروز کشوری می‌تواند در تمام حوزه‌ها حرفی برای گفتن داشته باشد که از نیروی انسانی سالمی برخوردار باشد. 
نماینده مردم در مجلس دوازدهم با تاکید بر اینکه مهمترین اصل در حوزه بهداشت و درمان باید کاهش پرداختی از جیب بیماران باشد، گفت: پیشروی جامعه به سلامتی هزینه‌های کمتری را به دنبال خواهد داشت؛ بی تردید پزشک خانواده و به سرانجام رسیدن آن از اولویت‌های نمایندگان در مجلس دوازدهم خواهد بود.

وی با بیان اینکه تولید تنها به محصولات کشاورزی و صنعتی ختم نمی‌شود، تصریح کرد: در تولید محصولات بهداشتی و درمانی همچون دارو و تجهیزات پزشکی باید به خودکفایی لازم برسیم، این خودکفایی تنها در آمار و ارقام دولت خلاصه نمی‌شود بلکه باید در بهبود وضعیت بیماران نیز مشهود باشد، مجلس دوازدهم باید مسیری برای شنیدن درد‌های مردم فراهم نماید تا دولت را مجاب به درمان ریشه‌ای درد‌ها کند.

آریایی نژاد با بیان اینکه مجلس یازدهم در حوزه بهداشت و درمان همراه و همگام مردم بود، اظهار کرد: از تشکیل کمیته سالمندی تا در نظر گرفتن اعتبارات برای صندوق بیماران صعب العلاج تنها بخشی از اقدامات مجلس یازدهم بود، اما با تمام این تفاسیر باید گام‌های بلندتری در حوزه پیشگیری برداشت؛ برای نتیجه دادن تمام تلاش‌ها نیاز به همراهی دولت است، بی تردید در این دوره نیز تلاش می‌شود بیش از مجالس قبل در حوزه بهداشت و درمان قشر آسیب پذیر جامعه دیده شود.

وی با تاکید بر اینکه امکانات بهداشتی و درمانی را باید به دورترین و محرومترین مناطق ایران برسانیم، تصریح کرد: حضور نمایندگان از مناطق مختلف این سرزمین زیر سقف پارلمان یعنی دیده شدن مشکلات تمام کشور، کاهش پرداختی از جیب مردم باید از قالب شعار خارج شود و به هر طریق ممکن شاهد پای کار آمدن بیمه‌ها تا پزشک خانوار به واسطه دولت باشیم.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم با انتقاد وضعیت سیستم بیمه‌ای کشور، تصریح کرد: اکثر بیمه‌های کشور دچار مشکلاتی هستند لذا از این سیستم بیمار چگونه می‌توان توقع حمایت از بیماران را داشت، اکثر بیماران از هزینه کمر شکن درمان گلایه دارند و بیمه‌ها از عدم حمایت دولت معترض هستند، دومینوی معیوبی که باید از ریشه حل شود و در سخن، حرف و حدیث نمی‌توان شاهد کاهش پرداختی از جیب مردم باشیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه عدالت اجتماعی، بهداشتی و فرهنگی در برخی از موارد جز با الگو برداری مناسب از سایر کشور‌ها محقق نخواهد شد، خاطرنشان کرد: در تمام حوزه‌ها به ویژه مسائل بهداشتی باید با الگو برداری از تجربه کشور‌های موفق بهره بگیریم تا بتوانیم موضوعات را ریشه‌ای حل کنیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ