تعداد کاربران پیام‌رسان‌های بومی از ۱۰۰میلیون گذشت

اقتصاد ایران: معاون سیاستگذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات گفت: تعداد کاربران فعال ماهانه تا پایان اردیبهشت ماه در پیام‌رسان‌های بومی بالغ بر ۱۰۱ میلیون و ۶۰۰ هزار کاربر است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، حامد منکرسی معاون سیاستگذاری و اعتبار بخشی سازمان فناوری اطلاعات  در خصوص آخرین آمار کاربران پیامرسان های بومی در کشور گفت: بر اساس آمار به دست آمده، تعداد کاربران فعال ماهانه تا پایان اردیبهشت ماه در پیام‌رسان‌های روبیکا، ایتا، بله، سروش پلاس و آی گپ بالغ بر ۱۰۱ میلیون و ۶۰۰ هزار کاربر است.

وی به میزان استقبال کاربران از پیام‌رسان‌های بومی اشاره کرد و افزود: پیام‌رسان‌ها از آغاز به کار خود تا پایان سال گذشته از دو منظر تعداد کاربران و میزان ترافیک مصرفی، رشد قابل توجهی را تجربه کرده‌اند. به طوری که روبیکا، رشد ۳ برابری، ایتا، رشد ۸ برابری و بله، رشد ۵ برابری در تعداد کاربران فعال ماهانه را تجربه کرده‌اند.

منکرسی ادامه داد: همزمان با رشد تعداد کاربران، پهنای باند مصرفی آنها نیز افزایش یافته است، به طوری که، میزان پیک پهنای باند مصرفی روزانه پیام‌رسان روبیکا ۶ برابر پیک پهنای باند مصرفی روزانه پیام‌رسان ایتا ۱۲ برابر افزایش داشته است.

وی در ادامه به آخرین آمار استقبال از طرح اتصال متقابل پیام‌رسان‌های بومی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر، پنج پیام‌رسان ایتا، بله، گپ، سروش پلاس و آی گپ برای تبادل پیام و فایل صوتی و تصویری به یکدیگر متصل شده‌اند. به طوری که کاربران با نصب یکی از پیام‌رسان‌ها، قادر به برقراری ارتباط با کاربرانِ دارای پیام‌رسان‌های دیگر شدند.

منکرسی تصریح کرد: طبق آمار به دست آمده که متعلق به اسفند سال گذشته است، بیش از ۲.۵ میلیون نفر از امکان MXB (تبادل پیام) استفاده می‌کنند و بیش از ۵۰ میلیون کاربر در دسترس مردم قرار می‌گیرند. این طرح که برای نخستین بار در دنیا پیاده سازی شده است در فاز دوم، امکان ایجاد کانال و گروه مشترک را میان پیام‌رسان‌ها فراهم می‌کند.

معاون سیاستگذاری و اعتبار بخشی سازمان فناوری اطلاعات به نحوه استفاده از طرح «اینترکانکشن» یا اتصال متقابل پیام‌رسان‌های بومی اشاره کرد و گفت: استفاده از این امکان بسیار ساده است. تنها کافی است، کاربران به منوی تنظیمات پیام‌رسان مراجعه کنند. سپس از طریق حریم خصوصی و امنیت، گزینه اتصال به سایر پیام‌رسان‌ها را فعال کنند.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ