مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران:

افزایش ظرفیت تولید برق در قم ضروری است

اقتصاد ایران: مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران با اشاره به وضعیت تراز تولید و مصرف برق در استان قم، گفت: نیاز مصرف برق قم در حال حاضر بیش از ۱۲۰۰ مگاوات است، درحالی‌که بزرگ‌ترین نیروگاه قم ظرفیت اسمی ۷۰۰ مگاواتی دارد که افزایش ظرفیت تولید در استان ضروری است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، فرهاد شبیهی در دیدار با استاندار قم افزود: با احتساب نیروگاه‌های تولید پراکنده استان و نیروگاه‌های تجدیدپذیر در حال تولید در استان مابقی ظرفیت موردنیاز از شبکه سراسری تأمین می‌شود؛ بنابراین افزایش ظرفیت تولید در استان اقدامی ضروری است.

وی ادامه داد: یکی از ماندگارترین طرح‌های زیر بنایی در استان قم احداث پست ۴۰۰ به ۲۳۰ کیلوولت قم ۲ است که برای نخستین‌بار سطح ولتاژ استان قم را به سطح پایدار ۴۰۰ کیلوولت ارتقا داده و تا سال‌های متمادی، مردم استان از موهبت تأمین برق مستمر با پایداری و تثبیت ولتاژ برخوردار هستند و مابقی پروژه‌های تأمین برق استان، باقدرت در حال پیگیری و تکمیل است.

مدیرعامل برق منطقه ای تهران با اشاره به افزایش ۶۶۰ مگاولت آمپری پست‌های استان قم در این مدت خاطرنشان کرد: ما شاهد افزایش ۴۲ درصدی ظرفیت پست‌های انتقال در این استان هستیم و صنایع فعال در شهرک‌های صنعتی و متقاضیان جدید می‌توانند از بابت تأمین برق اطمینان کافی داشته باشند، چرا که در دولت سیزدهم اقدام‌های خوبی در زمینه توسعه خطوط و پست‌های برق موردنیاز انجام شده است.

شبیهی در خصوص تأمین برق پروژه‌های مسکن ملی ادامه داد: این شرکت آمادگی کامل دارد هم‌زمان با تأمین اعتبارات لازم استانی از منابع قابل‌اتکا، از طریق احداث پست‌های برق اختصاصی در تعامل با شرکت توزیع برق استان قم، برق واحدها تأمین شود علاوه بر اینکه در حال حاضر بخش قابل‌توجهی از تأمین برق انجام شده و امیدواریم با همراهی و مساعدت استانداری و ادارات کل مربوط و انجام حمایت‌های قانونی لازم روند اجرایی این پروژه‌ها تسریع یابد.

سید محمد آقامیری" استاندار قم ضمن اشاره به اینکه قم به لحاظ جمعیت بیستمین استان کشور به‌حساب می‌آید؛ اما باهمت همه دست‌اندرکاران استان به بزرگ‌ترین کارگاه ساخت مسکن ملی کشور باهدف تأمین مسکن برای مردم تبدیل شده است، ادامه داد: بسیاری از واحدها آماده تحویل به مردم است و از دستگاه‌های خدمت‌رسان مانند آب و برق که همواره همراهی بسیار ارزنده‌ای با این نهضت ملی و اثرگذار داشته‌اند انتظار می‌رود با تسریع در تکمیل پروژه‌ها امکان بهره‌مندی مردم از نتایج این عزم و همت را فراهم آورند.

وی خاطرنشان کرد: توجه به اینکه قم در سال‌های اخیر از شهرستان به استان مستقل تبدیل شده است، فرصت رشد و توسعه و نوسازی بسیاری در این استان وجود دارد چرا که استان قم در مجاورت پایتخت و مهد صنعت و کارآفرینی کشور است و فعالان اقتصادی بسیاری علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این استان هستند.

استاندار قم ضمن اشاره به پست مهم ۴۰۰ به ۲۳۰ کیلوولت نیروگاه قم ۲ که در برنامه افتتاح شهید جمهور قرار داشت، افزود: در مدار آمدن این پست نقش بسیار تأثیرگذاری در پایداری برق قم داشته و مردم در همه دیدارها از کارهای خوب و اثرگذار انجام شده در استان قدردانی می‌کنند.

بر اساس این گزارش، شرکت برق منطقه‌ای تهران مسئولیت تأمین برق در پایتخت و استان‌های قم و البرز را برعهده دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ