کمک فناوری نانو به درمان بیماری‌های خودایمنی

اقتصاد ایران: شرکت اترنا (etherna) و دانشگاه هاسلت برای تحقیقات در حوزه mRNA وارد همکاری مشترک شدند. آنها به دنبال توسعه فناوری نانوذرات لیپیدی و بهره‌برداری از آن در بخش بیماری‌های خودایمنی هستند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، اترنا یکی از شرکت‌های است که در حوزه mRNA فعالیت می‌کند. این شرکت برای پروژه‌ی تحقیقاتی خود کمک هزینه‌ای به ارزش ۱٫۷ میلیون یورو از مرکز نوآوری و کارآفرینی فلاندر دریافت کرده است.

اترنا قصد دارد از توانمندی خود در توسعه و سفارشی‌سازی نانوذرات لیپیدی استفاده کرده و آن را با تجربیات محققان دانشگاه «هاسلت» ترکیب کرده و در نهایت فناوری برای درمان بیماری‌های خودایمنی به ویژه اسکلروز مولتیپل ارائه دهد. این سازمان‌ها امیدوارند که پلتفرم mRNA-LNP ارائه دهند که قادر به بازگرداندن هموستاز در طیف گسترده ای از بیماری های ایمنی باشند.

پروفسور بیک بروکس از محققان این پروژه می‌گوید: «این پروژه نوآورانه با ترکیب تخصص اترنا در mRNA و فناوری LNP و دانش ایمونولوژیکی گسترده موجود در انستیتوی تحقیقات زیست پزشکی (BIOMED) دانشگاه هاسلت پیش خواهد رفت.»

به گفته مسؤولان این پروژه، آنها روی درمان بیماری اسکلروز مولتیپل تمرکز دارند. برای این منظور آنها از مدل‌های آزمایشگاهی انسانی و حیوانی استفاده خواهند کرد تا یافته‌های خود را بررسی کنند.

پائولین بائن، محقق پسا دکتری در این پروژه افزود: «همکاری با اترنا در این پروژه با بودجه مرکز نوآوری و کارآفرینی فلاندر فرصتی عالی برای کمک به استفاده از فناوری‌های mRNA در مبارزه با اختلالات خود ایمنی است. این موضوع به ما به عنوان محققان دانشگاهی این فرصت را می‌دهد تا دانش اکتسابی خود را به یک راه حل برای بیماران تبدیل کنیم.»

اترنا در سال ۲۰۱۳ تأسیس شد و از آن زمان روی طراحی، توسعه و تولید محصولات mRNA نسل بعدی تمرکز کرده است. این تجربه در زمینه شیمی لیپید، طرح های مولکولی، فرمولاسیون نانوذرات لیپید سفارشی خود را نشان داده است. این شرکت برای مقابله با چالش های فعلی در روش‌های درمانی mRNA، با شرکت های متعددی همکاری داشته است.

استفان د کوکر، معاون فناوری و نوآوری اترنا گفت: «ما از دریافت این کمک هزینه از مرکز نوآوری و کارآفرینی فلاندر خوشحالیم و با دانشگاه هاسلت همکاری می کنیم. ما بیماری‌های خود ایمنی را به عنوان یکی از فرصت‌های مهم درمان mRNA در کنار آنکولوژی و بیماری‌های عفونی می بینیم. »

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ