وزیر میراث فرهنگی:

برای همتای چینی صنایع دستی سوغات می برم

اقتصاد ایران: وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت که برای گشایش نمایشگاه شکوه ایران باستان در موزه شانگهای به چین می رود و برای همتای چینی صنایع دستی سوغات می برد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، مراسم گرامیداشت روز جهانی و هفته صنایع‌دستی و همچنین ۶۰ سالگی تشکیل شورای جهانی صنایع‌دستی با حضور سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، و معاونان و مدیران ستادی، امروز شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ در سالن همایش های وزارتخانه برگزار شد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این مراسم، با اشاره به اینکه برای گشایش نمایشگاه شکوه ایران باستان در موزه شانگهای ۲۰خرداد به چین سفر می کند، گفت: من برای همتای چینی صنایع دستی سوغات می برم، زیرا اهدای صنایع دستی به جای هدایای مختلف، مصوبه دولت است.

ضرغامی همچنین به خدمات شهید رئیسی در صنایع دستی اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور شهید ما با ایجاد تحول در اهمیت و اولویت صنایع دستی، در این زمینه قدم های بزرگی برداشت که نتیجه آن، در درجه اول قرار گرفتن ماموریت های این وزارتخانه است. 

او گفت: از مهمترین خدمات رئیس جمهور شهید، تسهیل صادرات صنایع دستی، باز کردن مرزها برای صادرات و حذف برون سپاری ارزی برای فعالان ابن عرصه و همچنین دستور بیمه ۱۰ هزار نفر از فعالان این عرصه است. 
وزیر میراث فرهنگی رونق راه اندازی بازارچه ها و نمایشگاه‌های صنایع دستی روستایی و استانی به دستور شهید رئیسی را از دیگر خدمات ایشان برای صنایع دستی کشور دانست.

در مراسم بزرگداشت هفته صنایع دستی، مریم جلالی معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز از رونق صادرات صنایع دستی خبر داد و گفت: سال ۱۴۰۳، به مدد همکاری های فرابخشی میان نهادها و وزارتخانه های مرتبط با موضوع تولید و صادرات صنایع دستی، رقم صادرات صنایع دستی به ۸۲۵ میلیون دلار رسید.

جلالی همچنین افزود: صنایع دستی پارسال توانست ۱۵ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کند و ۶۵ هزار نفر هم در این زمینه آموزش دیدند.

۲۰ خرداد روز جهانی صنایع دستی است و هفته بزرگداشت صنایع دستی از امروز در ایران آغاز شد. مراسم بزرگداشت هفته صنایع دستی در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حال برگزاری است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ