رتبه نخست خوزستان در تولید گیاهان دارویی

اقتصاد ایران: مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: این استان با تولید ۳۰ گونه گیاه دارویی با ارزش صادراتی بالا، رتبه نخست کشور در تولید این گیاهان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، محمد حسنی‌نسب  بیان کرد: همه شهرستان‌های استان خوزستان از جمله دزفول، دزپارت، حمیدیه، رامهرمز، کارون، اندیمشک، اندیکا، شوش تولیدکننده گیاهان دارویی هستند.

وی سطح زیر کشت گیاهان دارویی خوزستان را ۲ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: در استان خوزستان بازه وسیعی از گیاهان دارویی در حال تولید است و ۳۰ گونه از مهمترین گیاهان دارویی با ارزش صادراتی بیشترین سطح کشت را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهار کرد: مهمترین گیاهان دارویی تولید شده در خوزستان شامل انواع نعناع از جمله نعناع فلفلی، سیاهدانه، گشنیز، شوید، گلرنگ، رازیانه، گل گاوزبان، رزماری، چای ترش، زیره سبز و ماریتیغال است و همچنین محصولاتی مانند زعفران، آلوئه‌ورا، مورینگا، استویا، بادرنجبویه، حنا، مورد معطر و کاپاریس در حال توسعه هستند.

حسنی‌نسب گفت: درسال ۱۴۰۲، میزان تولید گیاهان دارویی خوزستان ۳۸ هزار و ۵۰۰ تن بوده که نسبت به سال قبل از آن ۱۶درصد افزایش تولید داشته است.

وی با بیان اینکه رکورد تولید گیاهان دارویی در استان با این میزان تولید ثبت شده گفت: استان خوزستان رتبه نخست تولید گیاهان دارویی در کشور را دارد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: طی سال‌های گذشته با تدوین برنامه پنج ساله گیاهان دارویی استان براساس شرایط اقلیمی هر منطقه، حمایت از متقاضیان کشت گیاهان دارویی با تامین بذر و نهاده استاندارد، ایجاد پایلوت های بررسی سازگاری و آموزشی ترویجی، مساعدت در تشکیل خوشه صنعتی چهار گیاه دارویی مهم و منتخب استان، باعث توسعه این صنعت پر رونق شده است.

حسنی‌نسب خاطرنشان کرد: با توجه به کیفیت بالای گیاهان دارویی تولید شده در استان، توسعه صنایع بسته بندی و فرآوری گیاهان دارویی با هدف تامین نیاز بازار داخلی و صادرات بسیار ضروری است بنابراین در این زمینه، حمایت‌های لازم از سرمایه‌گذاران مانند آموزش، مشاوره و پرداخت تسهیلات صورت می‌گیرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ