بازار ارز آرام است؛

بازار ارز به قطعنامه ضد ایرانی واکنش نشان نداد

اقتصاد ایران: اگرچه دلالان با دامن زدن به اخبار سیاسی مربوط به تصویب قطعنامه علیه کشورمان به دنبال ایجاد هیجان در بازار غیررسمی ارز و افزایش قیمت ها بودند اما بررسی ها حکایت از آرامش در بازار دارد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، تقریباً یک ماهی می‌شود که دلالان بازار ارز به دنبال بالا برون قیمت‌ها در بازار غیررسمی هستند اما تا به امروز موفق به عملیاتی سازی این هدف خود نشده‌اند.

در آخرین رویداد، دلالان با دامن زدن به اخبار سیاسی هفته گذشته تلاش کردند این گونه القا کنند که اگر قطعنامه هسته‌ای علیه ایران تصویب شود دلار از مرز ۷۰ هزار تومان می‌گذرد. دلالان سعی داشتند با ایجاد تشنج هم مردم را به سمت خرید دلار هدایت کنند و هم زمینه را برای افزایش قیمت‌ها فراهم کنند؛ با این حال آنچه که رخ داد مطابق با میل دلالان نبود.

به شکلی که نه تنها قیمت‌ها بالا نرفت بلکه مردم هم تمایلی به خرید دلار در بازار غیررسمی پیدا نکردند.

نکته قابل توجه آنکه پیش از انتشار اخبار سیاسی مربوط به انرژی هسته‌ای، قیمت دلار تا مرز ۶۰ هزار تومان بالا رفته بود اما پس از انتشار این خبر به مرور روند کاهشی به خود گرفت و تا به این لحظه روی پله ۵۸ هزار و ۸۰۰ تومان مانده است.

حتی پس از حادثه سقوط بالگرد شهید رئیسی نیز بازار ارز بر خلاف آنچه که دلالان تاکید می‌کردند دچار هیجان نشد و تقریباً یک رقم ثابتی را دنبال کرد؛ که این مساله نشان می‌دهد دولت سیزدهم توانسته با فراهم کردن زیرساخت‌هایی همچون راه اندازی مرکز مبادله ارز و طلا، افزایش تعامل با سایر کشورها اهداف دلالان را خنثی کند.

گفتنی است، ۱۶ خرداد شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قطعنامه‌ای که به پیشنهاد سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان علیه ایران تدوین شده بود را تصویب کرد اما بازارهای مختلف در ایران آرامش خود را از دست ندادند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ