پرتاب موفق بزرگترین و قدرتمندترین موشک جهان

اقتصاد ایران: "استارشیپ" بزرگترین و قدرتمندترین موشک جهان با موفقیت به فضا پرتاب شد. این پرتاب موفقیت‌آمیز، نقطه عطفی در تاریخ اکتشافات فضایی محسوب می‌شود و راه را برای انجام ماموریت‌های فضایی بلندپروازانه‌تر، مانند سفر به ماه و مریخ، هموار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، اسپیس ایکس روز گذشته چهارمین پرواز آزمایشی استارشیپ، غول‌پیکرترین موشک ساخته شده تاکنون، را با موفقیت به انجام رساند. این پرواز تماشایی و نفس‌گیر، گامی مهم در مسیر تحقق رؤیای سفر به ماه و مریخ محسوب می‌شود.

در این مأموریت، دو هدف اصلی دنبال می‌شد: فرود نرم مرحله اول موشک (سوپر هوی) در خلیج مکزیک و ورود کنترل‌شده مرحله دوم (استارشیپ) به جو زمین. هر دو مرحله با موفقیت فرود آمدند و تحسین ناظران را برانگیختند.

فرودهای نفس‌گیر با چالش‌هایی همراه بود

فرود "سوپر هوی" با وجود از دست رفتن یکی از موتورهایش در حین برخاست و روشن نشدن یکی دیگر از موتورها هنگام فرود، به طور نرم انجام شد. استارشیپ نیز در حین حرکت به سمت زمین دچار سوختگی در یکی از باله‌های خود شد، اما با وجود این چالش‌ها، موفق به فرود کنترل‌شده در اقیانوس شد.

ایلان ماسک: "به تیم اسپیس ایکس تبریک می‌گویم!"

ایلان ماسک، بنیان‌گذار و مدیرعامل اسپیس ایکس، در توییتی هیجان خود را از این موفقیت ابراز کرد و نوشت: "با وجود باله‌ آسیب‌دیده، استارشیپ توانست فرود نرم در اقیانوس انجام دهد. به پاس این دستاورد حماسی به تیم اسپیس ایکس تبریک می‌گویم!!"

گامی بلند در مسیر کاوش‌های فضایی

اسپیس ایکس استارشیپ را به عنوان پیشرفتی انقلابی در پروازها و کاوش‌های فضایی می‌بیند. این موشک چندبارمصرف، در صورت موفقیت در پروازهای آزمایشی باقی‌مانده، قادر خواهد بود بشر را به ماه بازگرداند و رد پای او را تا مریخ و فراتر از آن گسترش دهد.

ناسا نیز به عملکرد انقلابی استارشیپ باور دارد و این موشک را به عنوان نخستین ماه‌نشین برای برنامه آرتمیس خود انتخاب کرده است. استارشیپ در مأموریت سوم آرتمیس که احتمالا تا پایان دهه‌ جاری انجام خواهد شد، فضانوردان را در نزدیکی قطب جنوب ماه فرود خواهد آورد.

استارشیپ پیش از آنکه برای مأموریت‌های فضایی مهم آماده شود، باید پروازهای آزمایشی بیشتری انجام دهد. این فضاپیمای فولادی تاکنون در هر یک از چهار پرواز خود، به پیشرفت‌های چشمگیر دست یافته است.

اسپیس ایکس قصد دارد در سال 2024 شش پرواز آزمایشی با استارشیپ انجام دهد. تاکنون دو پرواز در سال جاری انجام شده است؛ درنتیجه تا پیش از پایان سال می‌توانیم چهار بار دیگر شاهد برخاست این موشک غول‌پیکر از روی زمین باشیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ