هدف مالک تلگرام از راه اندازی «همستر کامبت» چیست؟

اقتصاد ایران: همزمان با فراگیر شدن «همستر کامبت»، یک سوال ممکن است ذهن مخاطب را درگیر کند و سوال این است: هدف مالک تلگرام از راه اندازی «همستر کامبت» چیست؟

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  چند ماه قبل بود که نات کوین به عنوان یک بازی کلیکی در حوزه  WEB3 ، معرفی شد و توانست جامعه‌ای بالغ بر 35 میلیون کاربر را جذب نماید. همچنین به تازگی با حمایت کامل مالک شبکه اجتماعی تلگرام، ارز دیجیتال بومی خود را بر روی بلاک‌چین TON  راه‌اندازی کرد. این راه‌اندازی همزمان با توزیع گسترده توکن NOT به صورت ایر‌دراپ در میان کاربران و آغاز معاملات این رمزارز در صرافی‌های ارز دیجیتال صورت گرفت.

در  بازی نات کوین ، کاربران با کلیک ساده بر روی آیکون نات کوین در تلفن همراه خود، اقدام به «استخراج» ارز درون بازی می‌کردند. ارز مذکور در حال حاضر به توکن NOT تبدیل شده و با نسبت 1000 به 1 در میان کلیه کاربران دارای کیف پول متصل به TON توزیع گردیده است. 

تاریخ اولیه پایان استخراج امتیازات در بازی نات کوین 13 فروردین بود و مدتی بعد توکن مذکور در صرافیها لیست و امکان مبادله پیدا کرد. بلافاصله با تبلیغات گسترده ای که در شبکه تلگرام انجام شد، بازی جدید «همستر کمبات» به عنوان بدیل نات کوین مورد توجه قرار گرفت.

هرچند مدل دریافت امتیاز در همستر کمبات با نات کوین تا حدودی متفاوت بوده اما در هر دو  الگوی کسب ارز دیجیتال رایگان از طریق امتیاز گیری در بازی های کلیکی دیده می شود.

در واقع بازی همستر کامبت از الگوریتم استخراج (اثبات سهم) استفاده می کند که به کاربران با سهم بیشتر در شبکه، پاداش بیشتری می دهد. اما بازی نات کوین از الگوریتم استخراج (اثبات کار) استفاده می کند که به کاربران با قدرت پردازش بیشتر، پاداش بیشتری ارائه می کرد.

سوال ابتدایی که ایجاد می شود این است که هدف مالک تلگرام از این روند سازی ها در  شبکه اجتماعی مورد اشاره، در خصوص شبکه های بلاکچین و ارزهای دیجیتال جدید چیست؟ برخی پاسخ‌های اولیه برای این سوال متصور است.

به نظر میرسد شبکه Ton به عنوان یک رقیب تازه نفس در مقابل شبکه های بلاک چین قدیمی و معتبرتر به دنبال استفاده از ظرفیت کاربران شبکه های اجتماعی خود یعنی تلگرام برای رشد و فراگیری هرچه بیشتر است.

در واقع از یک سو مخاطبان بیشتری به سمت این شبکه اجتماعی سرازیر شده و زنگ خطر برای سایر شبکه های اجتماعی جهانی از جمله واتس آپ و ...به صدا در خواهدآمد.

از سوی دیگر با این آهنگ رشدی که در مورد رمز ارز یا توکن NOT دیده می شود یک رقیب تازه نفس برای سایر رمزارزهای معتبر پیدا خواهد شد و از آن مهمتر از این پس وضعیت شبکه TONدر مقابل سایر شبکه های بلاک چین جالب توجه خواهد بود.

البته دلایل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی مهم دیگری هم می تواند پشت سر این سوال مهم باشد که بعدا به آن می پردازیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ