وضعیت نامعلوم فعال رسانه ای ایرانی در فرانسه!

اقتصاد ایران: "بشیر بی‌آزار" به‌دلیل اعتراض به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در به خاک و خون کشیدن مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین توسط پلیس فرانسه احضار و دستگیر شده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  کاظم غریب‌آبادی؛ معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر با انتشار پیامی در فضای مجازی در خصوص آخرین وضعیت "بشیر بی‌آزار" نوشت: "دادگاه فرانسه به جای اجرای عدالت، می‌خواهد بشیر بی‌آزار را برخلاف ژست حقوق بشری خود و با سلب حق آزادی بیان و ابراز عقیده او دیپورت کند و فعلاً وی را در بازداشت نگه داشته است. تلاش‌ها برای آزادی فوری و پیگیری حقوق این شهروند ایرانی ادامه دارد."

غریب‌آبادی پیش از این هم به بازداشت این تبعه ایرانی که به‌دلیل حمایت از مردم مظلوم فلسطین در فرانسه از سوی پلیس این کشور دستگیر شده واکنش نشان داده و با انتشار پستی در فضای مجازی نوشته بود: "بازداشت یک تبعه ایرانی، توسط پلیس فرانسه به علت دفاع از مردم مظلوم فلسطین، رسوایی دیگری برای فرانسه در حوزه حقوق بشر است. روز گذشته، با همسر ایشان و مسئولین وزارت امور خارجه صحبت کردم. در دفاع از هموطنان خود مصمم هستیم.  این تبعه ایرانی باید هرچه سریع‌تر آزاد شود."

چرا پلیس فرانسه "بشیر بی‌آزار" را بازداشت کرد؟

"بشیر بی‌آزار" مدیر سابق دفتر موسیقی و سرود سازمان صداوسیما در فرانسه به سر می‌برد که به‌دلیل اعتراض به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در به خاک و خون کشیدن مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین توسط پلیس فرانسه احضار و دستگیر شده است.

وقاحت کشور فرانسه که دولت این کشور به زبان اعلام می‌دارد مخالف نسل‌کشی رژیم صهیونیستی است اما پلیس این کشور معترضان به نسل‌کشی و کودک‌کشی اسرائیلی‌های صهیونیست همچون "بشیر بی‌آزار" را دستگیر می‌کند، رویکرد دوگانه غرب در بحث حقوق بشر را به اثبات رسانده است.

ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران بارها این رویکرد دوگانه را مورد انتقاد قرار داده است.

به هر حال "بشیر بی‌آزار" به‌دلیل فعالیت‌های ضدصهیونیستی که در شبکه‌های اجتماعی دارد بازداشت شده است. این فعال رسانه‌ای با انتشار مطالب مختلفی بر افشاگری علیه رسانه‌های صهیونیستی فارسی‌زبان نیز اقدامات مؤثری کرده است.

"بشیر بی‌آزار" در آخرین پست خود در فضای مجازی نوشته است: "هفته گذشته فرصتی پیش آمد تا در نشستی در سازمان ملل، درباره تحریم‌های ایران، جنایات اسرائیل و بی‌خاصیتی سازمان ملل صحبت کنم! و جالب اینکه هر سخنرانی بیشتر علیه اسرائیل حرف می‌زد، بیشتر توسط حضار تشویق می‌شد! صهیونیست‌ها، هیچ‌گاه تا این حد تنها، منفور، شکست خورده و ذلیل نبوده‌اند!"

تمدید حکم بازداشت بشیر بی‌آزار بدون توجه به حکم اخراج از فرانسه

البته رفتار تعجب‌برانگیز دادگاه‌های اروپایی با شهروندان ایرانی مسبوق به سابقه است.

مجید نوری، فرزند حمید نوری (تبعه ایرانی که با اتهامات واهی گروهک منافقین در سوئد به حبس ابد محکوم شده است) نوروز امسال با هدف ملاقات با پدرش راهی سوئد شد اما به اتهام مضحک سلفی گرفتن مقابل دادگاه، توسط پلیس سوئد بازداشت و 9 روز را در زندان انفرادی گذراند تا اینکه بدون ملاقات با پدرش به ایران بازگشت.

مجید نوری روز گذشته در حساب کاربری خود در فضای مجازی در واکنش به اتفاق رخ داده برای بشیر بی‌آزار نوشت: "در ادامه مسخره‌بازی‌های دادگاه‌های اروپایی، دادگاه فرانسه امروز حکم ادامه بازداشت بشیر را داد. خنده‌دار آنجاست که او حکم اخارج از فرانسه را گرفته است ولی از زندان آزادش نمی‌کنند تا برگردد ایران. این اسمش اذیت نیست چیه پس؟ همه اینها فقط به خاطر فعالیت برای فلسطین در فضای مجازی!"

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ