خسارت ۲۰ هزار میلیاردی سیل به خراسان رضوی

اقتصاد ایران: سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: وقوع باران، سیل، تگرگ و سرمازدگی طی ۲ ماه نخست امسال به بخش‌های کشاورزی و زیربنایی این استان ۲۰۶ هزار و ۷۶۱ میلیارد ریال خسارت زد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، سید رضا عباسی نیشابوری افزود: عمده خسارت ها مربوط به حوزه کشاورزی و در بخش زمین‌های زراعی و باغی، تاسیسات کشاورزی مانند کانال ها و قنات ها و استخرهای ذخیره آب بوده است.

وی ادامه داد: مجموع خسارت های بخش کشاورزی مربوط به سیل، بارش تگرگ و سرمازدگی طی فروردین و اردیبهشت ماه در این استان ۲۰۱ هزار و ۱۳۸ میلیارد ریال برآورد شده است.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: در حوزه تاسیسات زیربنایی خسارت شامل وقوع سه مورد سیلاب در تاریخ های ۱۵، ۲۶ و ۳۰ اردیبهشت ماه گذشته بوده است.

عباسی افزود: در بخش راه و تاسیسات و بناهای فنی جاده، ۲ هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال، در بخش تاسیسات آب شرب شهری و روستایی هزار و ۶۹ میلیارد ریال، در حوزه شبکه برق شهری و روستایی ۴۸۹ میلیارد ریال و در بخش عشایری (به‌ویژه در بخش راه) هزار و ۴۴۱ میلیارد ریال و در سایر بخش ها بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال خسارت به تاسیسات زیربنایی وارد شده است.

وی ادامه داد:افزون بر ۲ هزار واحد مسکونی و تجاری نیز در خراسان رضوی به دلیل سیل اردیبهشت ماه دچار آسیب شده است که خسارات آنها از طریق پرداخت تسهیلات، جبران خواهد شد.

بارش‌های رگباری اواخر اردیبهشت همراه با تگرگ و وقوع سیلاب، مناطق مختلف شهری و روستایی خراسان رضوی را فرا گرفت که افزون بر ایجاد خسارت‌های فراوان به بخش راه، کشاورزی و زیرساخت‌های آب و برق، سبب جان باختن ۱۰ نفر در مشهد و فریمان شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ