زنگ نمایش «ترانه تلخ تارا» در اردبیل نواخته شد

اقتصاد ایران: اردبیل- نمایش «ترانه تلخ تارا» نوشته فریدون ولایی به کارگردانی غریب منوچهری به وی صحنه رفت.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، کارگردان این نمایش  اظهار کرد: نخستین اجرای «ترانه تلخ تارا» شامگاه چهارشنبه در سالن اصلی مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل به روی صحنه رفت.

غریب منوچهری خاطرنشان کرد: این نمایش نوشته «فریدون ولایی» به کارگردانی «غریب منوچهری» و در موسسه آکتورال اردبیل تولید شده است.

وی به بازیگران این نمایش اشاره کرد و گفت: نینا شاه محمدی، آیسان کاری و محدثه مولایی به عنوان بازیگران اصلی ایفای نقش می‌کنند و فرهاد توفان، نعیم جوهرچی، یوسف فرزانه، علی علایی و شهزاد رنود دیگر بازیگران نمایش هستند.

کارگردان نمایش «ترانه تلخ تارا» از اجرای موسیقی زنده در این نمایش خبر داد و بیان کرد: موسیقی زنده نمایش «ترانه تلخ تارا» در دو گروه موسیقی ایرانی و آذربایجانی توسط یاشار هاشمی، محمدامین نوروزی، مهدی صفوی، مهران آخری، امیرمهدی علیزاده و امین صفوی اجرا می‌شود.

منوچهری افزود: «بهاره شهامتی» به عنوان دستیار کارگردان، «نوید اچگان» مدیر هنری، فرشید سلامت، تورال و طاها منوچهری، زهرا محمدی، سالار رحیمی، محسن جلیلی، سارا مقیمی و بهرام نصراللهی دیگر عوامل نمایش هستند.

کارگردان نمایش «ترانه تلخ تارا» زمان اجرای این نمایش را یادآور شد و بیان کرد: این نمایش از شانزده خرداد تا ۵ تیر به غیر از ایام شهادت در اردبیل و شهرستان‌های استان بر روی صحنه خواهد بود.

منوچهری اضافه کرد: «ترانه‌های تلخ تارا» با بهره‌گیری از شیوه نمایش سنتی شادی آور ایرانی به ویژه مجالس تقلید زنانه راوی داستان دختر دم بختی به نام تارا است که بر خلاف دو ناخواهری‌اش، زیور و اختر که از اوسال‌ها بزرگ‌ترند و همچنان در خانه مانده‌اند خواستگار پول‌دار اما بی‌فرهنگی دارد.

وی ادامه داد: نمایشنامه مملو از قصه‌های فرعی وروایت‌های تو در تو هست و این روایت‌های تودرتو، همانند نمونه‌های مشابه نمایش سنتی شادی آور ایرانی، نه هیچ‌گاه آن‌قدر پررنگ می‌شوند که قصه اصلی را تحت الشعاع خود قرار دهند و نه آنقدر مشابه و تکراری می‌شوند که خارج از حوصله تماشاگران باشند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ