یک تحلیگر سیاسی اعلام کرد؛

بی‌اثری قطعنامه‌های ضد ایرانی بر اقتصاد ایران

اقتصاد ایران: به گفته یک کارشناس سیاسی و اقتصادی آمریکا در موضوع تحریم دیگر دستاویزی برای خود باقی نگذاشته تا علیه ایران استفاده کند و دشمن از هر نوع فشار و تحریم جدید علیه ایران ناتوان است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، زهیر اصفهانی، تحلیل‌گر سیاسی  با اشاره به احتمال صدور قطعنامه علیه ایران در جلسه اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اظهار کرد: بر خلاف دوره‌های قبل که آمریکا نقش پلیس بد و اتحادیه اروپا نقش پلیس خوب را بازی می کرد، اما در حال حاضر برای اولین بار این موضوع بر عکس شده است، زیرا به نظر می‌رسد در حال حاضر آمریکا با سیاست‌هایی موافق صدور قطعنامه علیه ایران نیست، اما اتحادیه اروپا بر صدور قطعنامه ضد ایرانی تاکید دارد.

این تحلیلگر سیاسی با بیان اینکه قطعنامه‌های ضد ایرانی موجب التهاب بازارها نخواهد شد؛ بیان داشت: هدف این قطعنامه افزایش فشارهای سیاسی بر ایران است، چون ایران در آستانه انتخابات قرار دارد.

در این شرایط که مهمترین مسئله سیاست خارجی ایران مسئله هسته‌ای است، غرب می خواهد با فشار بر ایران، به خیال خودش علامت‌هایی را هم به مردم ایران و هم به رئیس جمهور منتخب بدهد تا رویکرد سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را در چهار سال آینده به سمت اهداف غرب تغییر دهد.
وی افزود: ایران در سه سال گذشته نشان داده است با افزایش فشارهای سیاسی هیچ باجی به دولت‌های خارجی نخواهد داد.
اصفهانی با تاکید بر اینکه آمریکا در موضوع تحریم دیگر دستاویزی برای خود باقی نگذاشته تا بر علیه ایران استفاده کند، گفت: آمریکا از هر نوع فشار و تحریم جدید بر علیه ایران ناتوان است، چون هیچ تحریمی را باقی نگذاشته است. اما اروپا با بازی کردن در نقش پلیس بد می‌خواهد تا فشار را بر ایران ادامه دهد، تا در انتخابات ایران تاثیر بگذارد.
این تحلیلگر سیاسی تصریح کرد: مهمترین پاشنه آشیل اقدامات نظام جمهوری اسلامی ایران مشکلات اقتصادی است و این موضوعی است که مقام معظم رهبری بدان توجه داشته‌اند و در چند سال گذشته بخصوص برتوجه به استفاده از تولیدات داخلی و  اقتصاد مقاومتی تاکید داشته‌اند.اصفهانی بیان کرد: یکی از نکات مثبت دولت آقای رئیسی این است که ایشان پی برده بود که مشکلات کشور ریشه در مسائل بین المللی و سیاسی دارد و تا این مشکلات حل نشود، بهبود اقتصادی در کشور مشاهده نخواهد شد.
بدین جهت برنامه سیاست خارجی شهیدجمهور و شهید امیرعبدالهیان بر این موضوع استوار بود که ایران براساس سیاست همسایه محوری، روابط خود را با کشورهای منطقه بهبود ببخشد و با عضویت در  پیمان‌های بین‌المللی مثل بریکس و شانگهای، به حضور خود در سطح معادلات بین المللی توسعه دهد تا از این طریق اثرات تحریم را کاهش دهد.
وی افزود: با اقدامات و سیاست‌های خوب ایران در حوزه بین‌الملل توانستیم فروش نفت ایران که در برهه‌ای از زمان به 500 هزار بشکه در روز کاهش یافته بود را امروز براساس آمارهای اوپک؛ به بیش از دو میلیون بشکه در روز افزایش دهیم.
این تحلیلگر سیاسی ابراز داشت: اقدامات چند سال اخیر در حوزه بین الملل موجب شده تا درآمدهای ارزی ایران افزایش یابد و به همین دلیل است که باوجود افزایش فشارهای سیاسی، امنیتی و اقتصادی در حدود ۶ ماه گذشته و باوجود اینکه پیش‌بینی می‌شد نرخ ارز تا حدود 100 هزار تومان افزایش یابد، اما نرخ ارز در کانال 50 هزار تومان ایستاد و دولت و بانک مرکزی موفق شده است تا نرخ دلار را در این دامنه 50 هزار تومان نگه دارد.
اصفهانی تاکید کرد: با توجه به افزایش درآمدهای نفتی ایران در سال جاری میلادی، بانک مرکزی ایران می تواند به راحتی مانع التهابات ارزی در ماه‌های آینده شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ