رییس سازمان حفاظت محیط زیست:

محیط ‎زیست در دولت شهید رییسی اولویت اصلی داشت

اقتصاد ایران: رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: محیط ‎زیست در دولت شهید رییسی اولویت بالاتری از راهبردهای کلان کشور داشت

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،   علی سلاجقه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در مراسم تجدید میثاق مدیران و کارمندان سازمان حفاظت محیط‌زیست با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب با درود و صلوات بر روح بنیانگذار کبیر انقلاب و رئیس‌جمهور شهید، تصریح کرد: از اینکه توفیقی حاصل شد تا در سی و پنجمین سالگرد عروج ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی در خدمت شما باشم. خانواده بزرگ محیط‌زیست کشور همواره در پاسداشت آرمان‌های انقلاب در صف مقدم بوده است.

وی با اشاره به اینکه حضرت امام اندیشه‌های تابناکی در حوزه محیط زیست داشتند و در مسائل مستحدثه به علما توصیه‌هایی دارند، افزود: بر خودم فرض می‌دانم که روحیاتی که رئیس‌جمهور شهید ما حضرت آیت‌الله رئیسی در مورد حفاظت محیط زیست داشتند را برای شما بازگو کنم.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: رئیس‌جمهور شهید در دولت چند شعار را محور و میثاق اصلی خود قرار داده بودند که یکی از آن‌ها این بود که توسعه فرع بر محیط زیست و این کلام کلام بسیار ارزشمند و اندیشه بلندی است و شما در مکاتب محیط زیستی مشاهده بفرمائید کمتر فردی در رأس یک دولت و حکومت چنین نگاه بلند و روبه جلویی در حوزه محیط زیست داشتند.

معاون رئیس‌جمهور تصریح کرد: در میدان عمل نیز ایشان تاکید داشتند که هیچ پروژه عمرانی بدون مجوز محیط زیستی نباید کلنگ بخورد و تا آخر به این میثاق پایبند ماندند و تاکید داشتند محیط زیست جز حقوق عامه است.

سلاجقه بیان داشت: تاکید رئیس‌جمهور شهید بر توازن بود و ایشان در کنار تمامی راهبردهای کلان کشور حفاظت از محیط زیست را در اولویت قرار می‌دادند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: با توجه به اینکه شعار سال یک شعار اقتصادی بود هر فردی در رأس دولت قرار می‌گرفت قطعاً همه آنچه را که باید در کشور انجام گیرد را فدای توسعه و اقتصاد می‌کرد، ولی ایشان همواره به در نظر گرفتن خدا و رعایت قانون تاکید داشتند.

وی ادامه داد: ما در سه سال گذشته در جلسات شورای عالی محیط زیست ۸۰۰ هزار هکتار به اراضی تحت حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کردیم و این در حالیست که برخی از دوستان گلایه داشتند که چرا ۸۰ هزار هکتار از اراضی از مناطق تحت حفاظت سازمان انتزاع شده است و من در پاسخ گفتم که ۱۰ برابر این رقم اضافه شده است و این اتفاق بی‌نظیری بود.

معاون رئیس‌جمهور اضافه کرد: حضرت آیت‌الله رئیسی هموراه در جلسات به دستگاه‌های توسعه‌ای کشور دستور می‌دادند که همواره شاخص‌های محیط زیستی را رعایت کنند و بر آن‌ها پایبند باشند و این شاخصه دولت صادق الوعده بود.

سلاجقه یادآور شد: در مسائل میدانی نیز رئیس‌جمهور شهید بر حل مشکلات تاکید داشتند و در حوزه‌های مربوط به میانکاله، دریاچه ارومیه، تالاب انزلی، هامون و آشوراده به صورت مستقیم به این پروژه‌ها ورود پیدا کردند و پیگیر حل این مساله بودند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اذعان داشت: به خاطر دارم زمانیکه بحث گردوغبار مطرح بود من در جلسه هیئت دولت حاضر شدم و آیت‌الله رئیسی گفتند «برای چی جلسه دولت را آمدید؟ مگر نمی‌گویید گردوغبار منشأ خارجی دارد، بروید و این مشکل را حل کنید.»

وی این راهنمایی‌ها را منجر به ایجاد یک جریان ملی برای حل مساله گردو غبار دانست و افزود: خوشبختانه با زحماتی که همکاران ما کشیدند، در نشست مجمع جهانی محیط زیست در نایروبی، قطعنامه جمهوری اسلامی ایران به عنوان سند سازمان ملل متحد پذیرفته شد و مورد تصویب قرار گرفت و این روحیات بر گرفته از شاگردی خاص مکتب حضرت امام بود.

معاون رئیس‌جمهور تاکید داشت: اکنون این مسیر نورانی‌تر و با سکانداری رهبر عظیم الشان انقلاب در همان مسیر قرار دارند و پا جای پای حضرت امام گذاشتند و از این حیث ما موظفیم هر سال تجدید میثاق داشته باشیم با آرمان‌های امام راحل و بگوییم که خانواده بزرگ محیط زیست با همه مشقات و کمبودها بر عهدی که بسته استوار است و همیشه در همین راستا با حداکثر جانفشانی حرکت خواهد کرد.

وی از حمایت‌های تولیت مرقد مطهر امام پیرامون مسائل محیط زیست تقدیر کرد و گفت: مسیری که بنیان گذاشته شده در دولت مردمی انقلابی از خدمتگزاران مردم در عمق دشت‌های سوزان خوزستان و سمنان و کرمان تا محیط بانان بزرگوار در ارتفاعات صعب‌العبور و سخت و همه کارشناسان عزیز ما به این مسیر ادامه خواهند داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، هفته محیط زیست امسال با شعار «سهم من در تداوم حیات» از ۱۶ تا ۲۲ خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ