نماینده چین در آژانس:

تقابل، راه حل موضوع هسته‌ای ایران نیست

اقتصاد ایران: نماینده دائم چین در آژانس بین المللی انرژی اتمی، روز چهارشنبه در وین گفت: تقابل، موضوع هسته‌ای ایران را حل نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران  به نقل از خبرگزاری «شینهوآ»، «لی سونگ»، نماینده دائم چین در آژانس بین المللی انرژی اتمی، روز چهارشنبه در وین گفت: تقابل، موضوع هسته‌ای ایران را حل نخواهد کرد.
او این سخنان را پس از آن بیان کرد که شورای حکام ۳۵ نفره این آژانس، قطعنامه‌ای را برای اعمال فشار بر ایران درباره موضوع هسته ای، تصویب کرد.
این قطعنامه را فرانسه، انگلیس و آلمان پیشنهاد کردند. در میان اعضای این شورا، چین و روسیه به آن رای منفی دادند و ۱۲ کشور در حال توسعه از جمله آفریقای جنوبی، هند، عربستان سعودی، اندونزی و ترکیه رای ممتنع دادند.
لی گفت: «واقعیت‌ها بار‌ها و بار‌ها اثبات کرده اند که ایجاد جو تقابل و اعمال فشار، موضوع هسته‌ای ایران را حل نخواهد کرد و تنها به تضعیف روحیه همکاری میان آژانس انرژی اتمی و ایران منجر خواهد شد و این امر فضا را پیچیده‌تر می‌کند.
لی یادآور شد: «رافائل گروسی»، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، اوایل ماه مه سفر موفقیت آمیزی به ایران داشت و از رایزنی‌های سازنده با طرف ایرانی سخن گفت و اینکه هر دو طرف به پیشبرد پادمان‌ها متعهد شده اند.
لی همچنین اظهار داشت: ایران به تازگی سوگواری ملی را پس از درگذشت رئیس جمهور رئیسی شاهد بوده و قرار است این ماه انتخابات ریاست جمهوری برگزار کند. «در چنین شرایطی، اقدام برخی کشورها» به برانگیختن تقابل با هدف‌های سیاسی، در حل و فصل موضوع هسته‌ای ایران غیرسازنده است».
نماینده چین بر اهمیت بازگشت به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ که به طور رسمی با نام «برجام» از آن یاد می‌شود، تاکید کرد.
او گفت: آمریکا به عنوان برهم زننده برجام، باید صداقت خود را نشان دهد و با همه طرف‌ها برای احیای زمینه اجرای کامل و موثر آن همکاری کند.
چین از همه طرف‌ها خواست وضعیت کنونی را در آرامش و با رویکردی مسئولانه ببینند و گام‌هایی جدی در حمایت از تقویت همکاری آژانس و ایران بردارند و تلاش‌های سیاسی و دیپلماتیک را برای بازگرداندن موضوع هسته‌ای ایران به مسیر صحیح صورت دهند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ