سرپرست وزارت خارجه:

آژانس را به محل تسویه‌حساب سیاسی بدل نکنند

اقتصاد ایران: سرپرست وزارت خارجه درباره گفت: ما همواره دولت‌های مختلف را دعوت کردیم که اجازه دهند آژانس نقش فنی و تخصصی خود را ادامه دهد و به دلیل ناکامی‌ها و شکست‌هایی که در عرصه‌های خارج از آژانس داشتند، آنجا را به محل تسویه‌حساب سیاسی بدل نکنند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  علی باقری سرپرست وزارت خارجه در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران گفت: پس از شهادت آیت الله رئیسی و امیرعبداللهیان لازم بود تاکید دیگری بر استمرار و استحکام سیاست جمهوری اسلامی ایران در عرصه ثبات بخشی در منطقه داشته باشیم و همچنین بر حمایت از مقاومت به عنوان یک بازیگر و یک نهاد ثبات ساز در منطقه تاکید کنیم. سفر به لبنان و سوریه در این چارچوب بود.

وی افزود: ملاقاتهای خوبی با مسئولان عالی رتبه لبنان و سوریه انجام شد. دیدارهای خیلی خوب و موفقی با بازیگران اصلی مقاومت در لبنان و فلسطین داشتیم. در این دیدارها، رویکرد جمهوری اسلامی در عرصه حمایت از جریان مقاومت مجددا مورد تاکید قرار گرفت.

سرپرست وزارت خارجه در پاسخ به سوالی درخصوص گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، عنوان کرد: آژانس یک نهاد فنی است و انتظار می‌رود همه کشورها از جمله کشورهای عضو شورای حکام براساس رویکرد فنی آژانس رفتار کنند. رویکرد غیرسازنده برخی از کشورهای عضو در زمینه استفاده از ظرفیت آژانس در مسیر اهداف سیاسی، قطعاً به ضرر هویت آژانس و نقش‌آفرینی آن و نیز نقش تخصصی‌اش خواهد بود.

وی افزود: ما همواره دولت‌های مختلف را دعوت کردیم که اجازه دهند آژانس نقش فنی و تخصصی خود را ادامه دهد و به دلیل ناکامی‌ها و شکست‌هایی که در عرصه‌های خارج از آژانس داشتند، آنجا را به محل تسویه‌حساب سیاسی بدل نکنند.

باقری اظهار داشت: ما همواره ظرفیت‌های متعددی در چارچوب معاهده ان‌پی‌تی و توافقنامه پادمان داشتیم و داریم. هرگاه بنا بر مصالح کشور و اولویت‌های سازمان انرژی اتمی تشخیص داده شود، ظرفیت‌های مورد نظر فعال خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال دیگی درخصوص ارتباط دیپلماسی و میدان پس از شهادت وزیر امور خارجه، بیان کرد: دیپلماسی و میدان دو رکنی هستند که هویت و کارآمدی آن‌ها در تعامل باهم محقق می‌شود و جداسازی‌شان نه عملی است و نه به نفع کشور است.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ