عضو اتاق بازرگانی ایران:

تهدید صدور قطعنامه علیه ایران جنبه روانی دارد

اقتصاد ایران: عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: دشمن با تهدید به تصویب قطعنامه علیه ایران، قصد بر هم زدن آرامش بازار و اقتصاد کشورمان را دارد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، سید یوسف حسینی، رئیس کمیته ارزی اتاق بازرگانی ایران، در واکنش به احتمال صدور قطعنامه علیه ایران در زمینه هسته ای اظهار داشت: ایران سالهاست با اقدامات و جنگ روانی دشمن دست به گریبان است و گاها ضربات سنگینی را متحمل شده و حالا دوباره بهانه ای به دست آمریکا و کشورهای اروپایی افتاده که آرامش بازار و اقتصاد ما را دچار اختلال کنند. آنها به خوبی می دانند که جنگ روانی و اقتصادی به مراتب خطرناک تر از جنگ مسلحانه است و همواره سعی کردند اقتصاد ایران را از حرکت رو به جلو بازدارند.

وی به آرامش و ثبات بازار ارز و تاثیر مثبت آن بر اقتصاد اشاره کرد و افزود: خوشبختانه مدتی است قیمت ارز ثابت مانده و بازار از ثبات خوبی برخوردار است، مطمئنا در این خصوص باید به برنامه های منطقی و جدی بانک مرکزی اشاره کرد که توانست در اوج مشکلات داخلی و بین المللی، وضعیت ارز را اینگونه مدیریت و کنترل کند. هر چند که برخی عوامل داخلی و خارجی تاب تحمل چنین وضعیتی را ندارند و مدام با بهانه ها و ترفندهای مختلف بدنبال تخریب بازار هستند.

رئیس کمیته ارزی اتاق بازرگانی ایران به روند ثبت نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: با توجه به اتفاقی که در دولت سیزدهم رخ داد و آیت الله رئیسی به شهادت رسید، وضعیت خاص و ویژه ای برای دولت و کشور بوجود آمد که طبیعتا دشمن را دوباره به فکر خدعه و نیرنگ انداخت. بنابراین باید کاری کرد که نقشه دشمن افشاء شود تا مردم درگیر جنگ روانی نشوند.

حسینی ادامه داد: در برهه حساسی قرار داریم، چراکه دولت سیزدهم با توجه به اتفاقی که افتاد، دچار یک فقدان و خلاء شد. در نتیجه متولیان و مسئولان کشور باید با تفکر و برنامه بهتری پیش بروند و این مقطع حساس و سرنوشت ساز را به خوبی پشت سر بگذارند.

وی به نقش بانک مرکزی در وضعیت کنونی اشاره کرد و گفت: به جرات می توان گفت که رئیس کل بانک مرکزی تاکنون به خوبی توانسته از عهده کار بر آید و وضعیت بازار ارز را سر و سامان دهد. اینکه قیمت دلار برای مدت طولانی در یک کانال مشخص، ثابت مانده اتفاق کوچک و ساده ای نیست که خوشبختانه بانک مرکزی موفق به انجام آن شده است. فقط امیدوارم بانک مرکزی بتواند سیاست های خود را در ادامه این راه به همین شکل تداوم بخشد تا کشور بتواند از پیچ بزرگی که پیش رو دارد به سلامت بگذارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ