مدیرکل میراث‌فرهنگی:

بناهای تاریخی اردبیل در مسیر احیاء قرار دارد

اقتصاد ایران: مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از تسریع در واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی و روند احیای آنها خبر داد و گفت: وزارت میراث‌فرهنگی مشوق‌ها و تسهیلات متعددی را برای سرمایه‌گذاران احیای بناهای تاریخی در نظر گرفته است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، حسن محمدی ادیب  در گفت و گو با خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه احیای بناهای تاریخی استان در دستور کار اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل قرار دارد، این روند با واگذاری بهره‌برداری بناها به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حال انجام است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: خوشبختانه روند معرفی این بناها به سرمایه‌گذاران و علاقمندان از سوی اداره کل و برگزاری مزایده واگذاری از سوی صندوق حفظ و احیای بناهای تاریخی به خوبی در حال انجام است و شاهد استقبال سرمایه‌گذاران از این موضوع هستیم.

وی بیان کرد: با توجه به محدودیت منابع مالی دولت و تعدد بناهای تاریخی، بازسازی و حفظ این بناها و هزینه ‌بر بودن این امر واگذاری بهره‌برداری بناها به بخش خصوصی بهترین راهکار برای احیای آنها است. 

محمدی ادیب ادامه داد: طی ماه‌های اخیر روند واگذاری ۵ بنای استان طی شده است و سرمایه‌گذاران دو پروژه خانه خادم باشی و خانه شریعت عملیات اجرایی مرمت و بازسازی را نیز در این بناها آغاز کرده‌اند. 

این مقام مسئول استان اردبیل خاطرنشان کرد: همچنین با پیگیری‌های انجام شده و جذب سرمایه‌گذاران، امور واگذاری سه بنای حمام اوچ دکان، خانه وهاب‌زاده و خانه آصف نیز انجام یافته و عملیات اجرایی این بناها نیز به زودی آغاز می‌شود تا شاهد حرکت مهمی در زمینه احیای بناهای تاریخی استان باشیم. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل اضافه کرد: وزارت میراث‌فرهنگی مشوق‌ها و تسهیلات متعددی را برای سرمایه‌گذاران احیای بناهای تاریخی در نظر گرفته است و سایر بناهای تاریخی استان نیز با همین شرایط و با طی مراحل قانونی به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ