دکتر سلاجقه عنوان کرد:

چالش‌های محیط‌ زیست نیازمند راه‌حل‌های نخبگانی

اقتصاد ایران: رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: چالش‌های ملی و بین‌المللی محیط‌زیست نیازمند راه‌حل‌های نخبگانی است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، علی سلاجقه در پیامی به مناسبت هفته محیط‌زیست اظهار داشت: محیط‌زیست فصل مشترک تمام مردم جهان برای یک هدف مشترک جهت حفاظت از بنیادی‌ترین میراث بشر است.

وی افزود: امروز محیط‌زیست با فاصله، جدی‌ترین و اصلی‌ترین مقوله و چالش پیش روی بشر است. دولت‌های غربی از قرون گذشته تا به امروز پرچم‌دار استفاده بی‌رویه از منابع تجدید ناپذیر آب، خاک و هوا در جهان بودند و اکنون با شعار «توسعه پایدار» سعی دارند در روند پیشرفت کشورهای در حال توسعه خلل وارد کنند در حالی که به هیچ کدام از تعهداتی که خود بانی آن بودند، عمل نکردند.

سلاجقه ادامه داد: فارغ از این سیاست دوگانه، احترام به طبیعت و حفظ محیط‌زیست یک اصل بنیادین شرقی به ویژه بخش جدایی‌ناپذیر جغرافیای بزرگ فرهنگی سیاسی ایران اسلامی از پیش از اسلام تاکنون بوده است. مسلمانان همانگونه که خداوند در قرآن کریم در آیه ۱۹ سوره حجر می‌فرمایند: «وَالْأَرْضَ مَدَدْنَاهَا وَأَلْقَیْنَا فِیهَا رَوَاسِیَ وَأَنْبَتْنَا فِیهَا مِنْ کُلِّ شَیْءٍ مَوْزُونٍ»، به این قانون الهی اعتقاد ویژه دارند که وزانت و هم سنگی بین همه عناصر طبیعت باعث تعادل و مهیا شدن شرایط زیست می‌شود. و هر شئ‌ای جایگاه و رتبه‌ای در این عالم دارد. و این تعادل و توازن همان مفهوم «تعالی» در فرهنگ ایرانی اسلامی ما در مقابل «توسعه پایدار» غربی است که جای خالی توجه به آن بیش از پیش احساس می‌شود.

به گفته وی، دولت مردمی انقلابی سیزدهم از بدو آغاز مأموریت خود به دور از شعارزدگی و تبلیغات و با هدف‌گذاری دقیق توسط ریاست دولت، شهید جمهور آیت الله سید ابراهیم رئیسی به خوبی توانست نه تنها در برابر زیاده خواهی‌ها در قبال محیط‌زیست میهن اسلامی بایستد بلکه با همه توان با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و روش بنیانی زمینه‌ای را برای پیشرفت اقتصادی و پیشران‌های کشور فراهم کند و حرکت کردن بر روی این خط باریک و شرافتمندانه خدمت به ملت بزرگ ایران، تنها با راهنمایی‌های سید شهیدان خدمت امکانپذیر بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ