زمینه چینی اروپا برای اعمال قانون علیه تلگرام

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، یک کمیسر ارشد اتحادیه اروپا هشدار داد ولادیمیر پوتین و سایر بازیگران متخاصم، می توانند از فقدان مقررات برای پلتفرم تلگرام برای انتشار اخبار جعلی در کشورهای شرقی اتحادیه اروپا سوء استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، ورا جوروا، نائب رئیس ارزش‌ها و شفافیت کمیسیون اروپا، در مصاحبه ای به تلویزیون بلومبرگ گفت: تلگرام یک مسئله است. این سرویس به خصوص در اعضای شرقی اتحادیه اروپا که در آن اقلیت روسی زبان داریم، فعال است.

وی گفت: تلگرام یک «مورد خاص» است زیرا ادعا می کند تنها ۴۲ میلیون کاربر در بلوک دارد که کمتر از سقف ۴۵ میلیون کاربر است تا مشمول قانون جدید خدمات دیجیتال شود.

کمیسر ارشد اتحادیه اروپا گفت: ما اکنون در حال بررسی هستیم که آیا این رقم درست است یا خیر و اگر معلوم شود این رقم بیشتر از ۴۲ میلیون است، نحوه عملکرد تلگرام را عمیقا بررسی خواهیم کرد.

تلگرام متعلق به پاول دوروف، کارآفرین روسی است که یک دهه قبل، روسیه را ترک کرد.

رمی وان، سخنگوی تلگرام در پاسخی ایمیلی اظهار کرد: این شرکت با مسدود کردن دسترسی به کانال‌هایی مانند آر تی، اسپوتنیک و نیوزفرونت، به تحریم‌های اتحادیه اروپا پایبند است. تلگرام از الگوریتم‌ها برای تبلیغ محتوای هیجان‌انگیز برای کاربران استفاده نمی‌کند و کاربران فقط اطلاعاتی را دریافت می‌کنند که به شکل شفافی، دنبال کردن آنها را انتخاب می‌کنند.

قانون خدمات دیجیتال، در اوایل سال میلادی جاری، در اتحادیه اروپا به اجرا درآمد و شرکت‌های فناوری که از این قانون تخطی کنند، معادل حداکثر ۶ درصد فروش سالانه جهانی خود جریمه می‌شوند یا در صورت تکرار تخلف، با ممنوعیت در این بلوک روبرو خواهند شد.

مقامات اروپایی مدعی هستند تلگرام از سوی طرفداران کرملین برای انتشار اطلاعات غلط درباره موضوعات مختلف از جنگ اوکراین تا مهاجرت و تغییرات اقلیمی استفاده می‌شود و این اواخر، ماموران اطلاعاتی روسیه از تلگرام برای استخدام تبهکاران به منظور انجام اقدامات خرابکارانه در پایتخت‌های اروپایی استفاده کرده اند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، کایا کالاس، نخست وزیر استونی، اوایل ماه جاری گفت: ما تلگرام را پلتفرم به حد کافی بزرگی می‌بینیم و الزامات مشابه فیس‌بوک، ایکس و یوتیوب را باید برای این پیام‌رسان بکار ببریم. وی از کمیسیون اروپا خواست ارزیابی مستقل در خصوص گستردگی فعالیت این پلتفرم انجام دهد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ