ایران چهارمین کشور دارای فناوری درمان سرطان

اقتصاد ایران: مدیر فروش یک شرکت دانش بنیان از رایزنی با کشورهایی مثل سوریه، آفریقا و عراق برای صادرات شتابدهنده خطی خبر داد و گفت: با اوگاندا یک قرارداد ۲۰ میلیون دلاری برای صادرات منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، الیاسی مدیر فروش شرکت بهیار صنعت سپاهان با اشاره به ساخت دستگاه شتاب دهنده خطی توسط متخصصان و نخبگان این شرکت دانش بنیان گفت: ازجمله فناوری‌های مورداستفاده در درمان سرطان، دستگاه‌های شتاب‌دهنده خطی هستند که با تولید اشعه و بمباران تومور سرطانی به درمان سرطان کمک خواهد کرد.

این فعال فناور با اشاره به اینکه تنها ٣ کشور آمریکا، انگلیس و آلمان اقدام به ساخت این دستگاه کرده اند و ایران چهارمین تولیدکننده این دستگاه در دنیا است، افزود: با حمایت های معاونت علمی ریاست جمهوری، وزارت بهداشت و سازمان انرژی اتمی ظرف مدت ۵ سال توانستیم این شتاب دهنده خطی را تولید کنیم.

الیاسی با بیان این مطلب که با توجه به جمعیت کشور نیاز به ٢٠٠ تا ٣٠٠ دستگاه داریم ، گفت: این در حالی است که در حال حاضر کمتر از ١٠٠ دستگاه در کشور موجود است. طبق استاندارد سازمان بهداشت جهانی به ازای هر یک‌میلیون نفر سه دستگاه شتاب‌دهنده خطی پزشکی موردنیاز است. در کشور ما نیز با توجه به وضعیت سرطان و استاندارهای درمان سرطان، مراکز درمانی بسیاری به این تجهیز نیازمندند. چندین مورد از دستگاه تاکنون در بیمارستان های کشور نصب شده اما مافیای واردات تجهیزات بالاخص در حوزه پزشکی سنگ اندازی می کنند که این اقلام به طور کامل بومی سازی شود.

وی درباره قیمت این دستگاه در ایران در مقایسه با نمونه های خارجی گفت: قیمت شتاب دهنده خطی در سایر کشورها حدود ٣ میلیون دلار و هزینه نگهداری آن سالیانه حدود ٣٠٠ هزار دلار بوده در حالی که قیمت این دستگاه در داخل زیر یک میلیون دلار تا است.

این فعال فناور از رایزنی با کشورهایی مثل سوریه، آفریقا و عراق خبر داد گفت: با اوگاندا یک قرارداد ۲۰ میلیون دلاری برای صادرات دستگاه شتاب دهنده خطی منعقد شده است.

الیاسی خاطرنشان کرد: در این شرکت دانش بنیان ٧۵٠ نفر اشتغال دارند که بسیاری ازان ها از نخبگان دانشگاه صنعتی اصفهان بوده و بیش از ٨۵ درصد نیروی انسانی شرکت در بخش تحقیق و توسعه مشغول به فعالیت هستند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ